016 628-80-42  lub  

Biedronki - 23.03.2021

Tematyka tygodnia: Nachodzi wiosna


Temat w środę: W marcu jak w garncu

Wiodąca aktywność: plastyczna

I "Pierwsze oznaki wiosny" - zabawy poranne

Na poranną rozgrzewkę zachęcam do włączenia się do ćwiczeń dla dzieci. Specjalnie dla dzieci zabawy w ruchu prowadzi Akademia Krokieta i Lamy.

Razem z Mery z Kamery wybierzemy się na spacer w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny. Będziemy uważnie obserwować przyrodę, naśladować ruchy i nasłuchiwać odgłosów zwierząt.

Wystarczy wejść w link i bawić się razem z "Mery z Kamery":

https://www.youtube.com/watch?v=iH2zc5tkHPo&ab_channel=AkademiaKrokietaiLamy

II "W marcu jak w garncu" - rozmowa z dziećmi

Posłuchaj krótkiego opowiadania Lucyny Krzemienieckiej pt. "O marcu, pannie Juliannie i o ptaszku"

Zbudził raz marzec pannę Juliannę.
- Spójrz, jak słoneczko błyszczy porann! Idźże czym prędzej na spacer miłu, już wszystkie panny to uczyniły.
Pyta Julianna tuż przed okienkiem.
- A jak, marcu, wziąć mam sukienkę?
- Weź tę leciutką, tę w kwiatki zwiewną, pogoda ładna będzie na pewno. I kapelusik ten z różyczkami. I pantofelki - te z dziureczkami.
Biegnie Julisia wesoła taka, zdejmuje lekką suknię z wieszaka. Bierze kapelusz pełen różyczek. Frr... już wybiegła. Mknie przez uliczkę i myśli sobie: "Pójdę w aleje, już się tam wiosna na drzewach śmieje".
Lecz psotnik maszec pannę dogania, chmurami szybko niebo zasłania, zerwał się wiatr, deszcz chlusną z cebra. Biją biczyki śliczne ze srebra. Panna Julianna narobi krzyku:
- Ej, psotny marcu, psotny deszczyku! Mój kapelusik, on nie na deszcze!
I frr... pobiegła przebrać się jeszcze. Wzięła parasol, czapkę na słoty.
- Na nic mi teraz marcowe psoty!
Lecz marzec psotnik pannę dogania. Szepnął coś słonku, bo się wyłania i tak przygrzewa, i tak przypieka. Z panny pot spływa, panna narzeka:
- Ej, nie na słońce grube ubiory. Ależ ten marzec do psoty skory! Miesza jak w garncu słońce i deszcze. Pójdę się chyba przebrać raz jeszcze.
Znów się przebrała, biegnie z podwórka. Ujrzał ją ptaszek, ten w szarych piórkach, i ćwierknął głośno:
- Dziwię się pannie że piórka zmienia tak nieustannie. Ja, kiedy deszczyk mam na ogonku, wysycham sobie w marcowym słonku.

Odpowiedz na pytania dotyczące treści:

  • Jak zachowywał się Marzec?
  • W co ubierała się panna Julianna?
  • Jak skomentował tę całą sytuację ptaszek?
  • Jaka jest marcowa pogoda?

Spróbuj wyjaśnić własnymi słowami znaczenie przysłowia:

W marcu jak w garncu

II "Marcowa szafa" - zabawa klasyfikacyjna

Przed dzieckiem leżą ubrania zimowe, wiosenne i letnie - czapki: z daszkiem, wełniania, bawełniana, wełniany szalik i apaszka, kozaki z futrem, sandałki, trzewiki, kurtka puchowa, kamizelka, kurtka wiatrówka, kalosze, peleryna przeciwdeszczowa.

Dziecko wybiera te elementy, które są odpowiednie na wiosenną pogodę. Uzasadnia swój wybór.

Na koniec dziecko odpowiada na pytanie: Dlaczego ważne jest, żeby ubierać się odpowiednio do pogody?

III "W marcu jak w garncu" - praca plastyczno-grafomotoryczna

Stwórz swój własny "Marcowy garnek z pogodą".

Najpierw możesz posilić się gotowymi elementami - pamiętaj, by starać się wycinać dokładnie.
A następnie stwórz własne symbole pogody w garnku. Możesz je narysować, namalować lub przykleić dowolne materiały tak, by ukazać różnorodność pogody w marcu. 

Powodzenia! 

 

Marcowy garnek_materiał gotowy
Marcowy garnek_materiał gotowy
Symbole pogody_materiał gotowy
Symbole pogody_materiał gotowy
Symbole pogody_cz. 2_materiał gotowy
Symbole pogody_cz. 2_materiał gotowy
Marcowy garnek z pogodą_materiał do samodzielnego tworzenia
Marcowy garnek z pogodą_materiał do samodzielnego tworzenia
© Wszelkie prawa zastrzeżone przez Samorządowe Przedszkole nr 1 w Pruchniku.
ul. Szkolna 12, 37-560 Pruchnik, tel.: 016 628-80-42, e-mail:
realizacja i CMS: omnia