016 628-80-42  lub  

Język angielski 2019/2020 ZN

 
Język angielski
 
 
 
przerywnik_1.jpg
 

Thank you very much for whole year of fantastic fun and joy!
I wish you a wonderfull time on holidays!
 
Bardzo dziękuję Wam za cały rok fantastycznej zabawy i radości!
Życzę Wam cudownego czasu na wakacjach!

przerywnik_1.jpg



Czas na podsumowanie!
 
Dziękujemy wszystkim Przedszkolakom i Rodzicom za każde działanie, przybliżające dzieci do świata języka angielskiego.

Pragniemy przedstawić podsumowanie dodatkowych akcji, w które w ciągu roku szkolnego angażowały się przedszkolaki ze wszystkich grup:

  • Zadanie plastyczne pt. "Język angielski oczami przedszkolaka", podsumowujące działania z języka angielskiego z wykorzystaniem materiałów ze zdalnej edukacji
  • I Przegląd Piosenki Anglojęzycznej "I CAN DO IT!"
  • Konkurs plastyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym "LONDON TRIP"
Zapraszamy do obejrzenia krótkich relacji z poszczególnych wydarzeń, jak również do fotorelacji z zajęć języka angielskiego, prowadzonych w I semestrze w grupach "Misie" i "Motylki".

 

Prace naszych Przedszkolaków! :)


Zadanie plastyczne pt. "Język angielski oczami przedszkolaka",

podsumowujące działania z języka angielskiego

z wykorzystaniem materiałów ze zdalnej edukacji

Zadanie zostało zorganizowane w czerwcu w naszym przedszkolu. Dzieci miały zobrazować jeden z utworów proponowanych w tej zakładce w czasie prowadzonej edukacji zdalnej. Każdy uczestnik tego działania otrzymał pamiątkowy dyplom i książeczkę w języku angielskim, która - mamy nadzieję, rozbudzi chęć dalszego poznawania tego języka.

Poniżej przedstawiamy dzieła Przedszkolaków, które wykonały to zadanie:

Mikołaj N./gr. "Motylki": Królik i kot z piosenki "Skidamarink", kolory, zwroty i słownictwo w j. ang.
Mikołaj N./gr. "Motylki": Królik i kot z piosenki "Skidamarink", kolory, zwroty i słownictwo w j. ang.
Zofia P./gr. "Puchatki": Ilustracje do bajek z serii "Polly and Holly"
Zofia P./gr. "Puchatki": Ilustracje do bajek z serii "Polly and Holly"
Zuzanna S./gr. "Misie": Ilustracja do rymowanki "One little finger", kolory, części ciała i słownictwo
Zuzanna S./gr. "Misie": Ilustracja do rymowanki "One little finger", kolory, części ciała i słownictwo
Amelia H./gr. "Misie": Kolory i słownictwo
Amelia H./gr. "Misie": Kolory i słownictwo
Filip P./gr. "Motylki": Królik i kot z piosenki "Skidamarink"
Filip P./gr. "Motylki": Królik i kot z piosenki "Skidamarink"
Gabriel K./gr. "Motylki": Liczebniki z piosenki "How Many Fingers?" i kolory
Gabriel K./gr. "Motylki": Liczebniki z piosenki "How Many Fingers?" i kolory
Marcelina S./gr. "Puchatki": Ilustracja do piosenki "The Wheels On The Bus"
Marcelina S./gr. "Puchatki": Ilustracja do piosenki "The Wheels On The Bus"
Liliana B./gr. "Puchatki": Ilustracja do bajki "Polly and Holly. A funny family"
Liliana B./gr. "Puchatki": Ilustracja do bajki "Polly and Holly. A funny family"
Szymon Z./gr. "Puchatki": Królik i kot z piosenki "Skidamarink"
Szymon Z./gr. "Puchatki": Królik i kot z piosenki "Skidamarink"
Maria Sz./gr. "Puchatki": Liczebniki z piosenki "How Many Fingers?", kolory i słownictwo
Maria Sz./gr. "Puchatki": Liczebniki z piosenki "How Many Fingers?", kolory i słownictwo
Maria Sz./gr. "Puchatki"
Maria Sz./gr. "Puchatki"
Eliza Ch./gr. "Biedronki": Ilustracja do piosenki "The Wheels On The Bus"
Eliza Ch./gr. "Biedronki": Ilustracja do piosenki "The Wheels On The Bus"
Eliza Ch./gr. "Biedronki"
Eliza Ch./gr. "Biedronki"

 

Występy reprezentantek przedszkola!


Udział w I Przeglądzie Piosenki Anglojęzycznej "I CAN DO IT!"

w Miejskim Przedszkolu Nr 11 w Jarosławiu

Przegląd został zorganizowany przez Miejskie Przedszkole Nr 11 w Jarosławiu, a głównymi organizatorkami były nauczycielki Anna Skrzypska i Ewelina Dobreńko. Początkowo przedstawicielki naszego przedszkola - dwie dziewczynki z grupy starszej "Puchatki", miały wystąpić przed publicznością przedszkola w Jarosławiu, jednak ze względów epidemicznych został zmieniony regulamin przeglądu i występy dzieci zorganizowano w sposób zdalny.
W tym miejscu za współpracę serdecznie dziękujemy Rodzicom dziewczynek!

Zachęcamy do obejrzenia występu Zosi P. i Oli Sz. z grupy "Puchatki": 

Zosia P. w wykonaniu piosenki "Weather song"
Zosia P. w wykonaniu piosenki "Weather song"
Ola Sz. w wykonaniu piosenki "When It's Snowy"
Ola Sz. w wykonaniu piosenki "When It's Snowy"

 

Udział przedszkolaków


w konkursie plastycznym dla dzieci w wieku przedszkolnym

pt. "LONDON TRIP"

Konkurs plastyczny pt. "LONDON TRIP" został zorganizowany przez Miejskie Przedszkole
Nr 11 w Jarosławiu, a jego koordynatorem była pani Ania Skrzypska. Spośród naszych przedszkolaków piękne prace stworzyło 13. dzieci - gratulujemy jeszcze raz!
Prace były bardzo pomysłowe, wykonane starannie i samodzielnie, co zaowocowało również osiągnięciami:

zajęciem III miejsca (Szymon Z.) oraz zdobyciem dwóch wyróżnień (Marcelina S.
i Julian M.) - CONGRATULATIONS!

 Oto prace, które wykonały dzieci z poszczególnych grup (opisywane od lewej):

PUCHATKI: Ola Sz., Marcysia S., Szymon Z., Zosia P.
PUCHATKI: Ola Sz., Marcysia S., Szymon Z., Zosia P.
BIEDRONKI: Natalka K., Maksymilian Cz., Dawid M., Patryk W.
BIEDRONKI: Natalka K., Maksymilian Cz., Dawid M., Patryk W.
MISIE: Julian M., Oliwka R., Nina B., Ola P.
MISIE: Julian M., Oliwka R., Nina B., Ola P.
MISIE: Maja M.
MISIE: Maja M.

 

Fotorelacja z zajęć z języka angielskiego


prowadzonych stacjonarnie w przedszkolu w I semestrze

 

Zajęcia w grupie średniej "MISIE" z wykorzystaniem chusty animacyjnej:

Zajęcia w grupie młodszej "MOTYLKI" z wykorzystaniem flashcards i pasków bibuły:
przerywnik_1.jpg

 

  Zadanie plastyczne dla dzieci

dla podsumowania pracy zdalnej!


Zachęcam gorąco do udziału w zadaniu plastycznym
pt.
"Język angielski oczami przedszkolaka",

podsumowującym działania z języka angielskiego
z wykorzystaniem materiałów zamieszczoych w tej zakładce.

Zadaniem dziecka jest wykonanie pracy plastycznej,
ilustrującej jeden z utworów, udostępnionych poniżej, tutaj na stronie, czyli do wybranej pozycji spośród:

  • Bajek: "Polly and Holly. Hello everyone!" lub "Polly and Holly. A funny family."
  • Piosenek: "Hello, hello, stand up", "My body", "How many fingers?", "Earth Day song", "The Wheels On The Bus" lub "Skidamarink"
  • Lub rymowankę: "One little finger"

Proszę o wykonanie zdjęcia lub skanu pracy dziecka
oraz o przesłanie drogą elektroniczną do dnia 20.06.2020 r. (sobota)
na adres mailowy: anamiklasz@gmail.com lub porzez komunikator Messenger na adres: https://www.facebook.com/aniamiklasz

Przesłane zdjęcia zostaną umieszczone na naszej przedszkolnej stronie internetowej.

Każde dziecko biorące udział w tym działaniu otrzyma
pamiątkowy dyplomik oraz upominek :)

 

 

Polly and Holly. Storytelling - Part 1


Polly and Holly
- słuchanie i oglądanie nagrania czytanej bajki "Hello everyone!"

   Powtarzamy z dzieckiem znajomość nazw części ciała: leg (noga), tummy (brzuch), arm (ramię), head (głowa), ears (uszy), eyes (oczy). Możemy wykorzystać do tego nagranie: "Części ciała misia pandy" (dostęne poniżej do pobrania).

Następnie włączamy dziecku nagranie czytanej bajki Polly nad Holly. Hello every one!" (dostępne poniżej do pobrania) autorstwa Pauliny Brożek, Iwony Grabowskiej i Eweliny Śliwy. Zachęćmy również dziecko do wykonania rysunku do wysłuchanej bajeczki. Można również wykorzystać poctacie do kolorowania (do pobrania poniżej).

Polly and Holly. Storytelling - Part 2


Polly and Holly
- słuchanie i oglądanie nagrania czytanej bajki "A funny family"

   Powtarzamy z dzieckiem znajomość nazw członków rodziny: baby (dziecko), daddy (tatuś), mummy (mamusia), brother (brat), sister (siostra).

Następnie włączamy dziecku nagranie czytanej bajki Polly nad Holly. A funny family" (dostępne poniżej do pobrania) autorstwa Pauliny Brożek, Iwony Grabowskiej i Eweliny Śliwy. Zachęćmy również dziecko do wykonania rysunku do wysłuchanej bajeczki. 

Skidamarink


Skidamarink
- zabawa muzyczno-rytmiczna

    Piosenka dla dzieci Skidamarink ma bardzo prosty tekst, jak i melodię, którą w prosty sposób można wykorzystać do zabawy w rytmizowanie. Podaję poniżej propozycję, którą przygotowała Pani Monia na swoim blogu. Należy wejść w poniższy link i przesunąć stronę poniżej, gdzie znajdę się fragmen (Nie tylko) wiosenne piosenk (fragment ten pokazują zdjęcia obok - skreeny miejsca na stronie).

https://panimonia.pl/2020/03/31/wiosenne-zabawy-muzyczne-dla-przedszkolakow/?fbclid=IwAR1HDYCNoSpAedNcNYppTf5ugJCLsBon4q9auSto4YAvp79EeqgLk63vDu4

W następnym kroku zachęcam, by spróbować nauczyć się słów do piosenki:

Skidamarink a dink a dink
Skidamarink a doo
I love you

Skidamarink a dink a dink
Skidamarink a doo
I love you

I love you in the morning
And in the afternoon
I love you in the evening
And underneath the moon

Skidamarink a dink a dink
Skidamarink a doo
I love you

I włączyć się do wspólnego śpiewania:

https://www.youtube.com/watch?v=ug1pI-Ephns

Teraz możemy już pobawić się piosenką. W tym celu będą nam potrzebne dowolne przedmioty, np. kredka, którą możemy wsytukiwać rytm o podłogę w czasie śpiewania piosenki. Możemy również, jak Pani Monia, wykorzystać kartę z narysowanymi symbolami rytmicznymi (do pobrania poniżej) i palcem lub kredką wystukiwać rytm dotykając kolejnych symboli.

 

The Wheels On The Bus - Koła Autobusu


The Wheels On The Bus - nauka piosenki

The Wheels On The Bus to znana i lubiana przez dzieci piosenka. Większość z nich zna tę piosenkę w języku polskim jako Koła autobusu kręcą się. Dzisiaj zapraszam do zaśpiewania jej w języku angielskim.
Zachęcam do korzystania z poniższego nagrania:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=57&v=F1KzPgjoyBU&feature=emb_title

Tekst piosenki:

The wheels on the bus go round and round. Round and round. Round and round.


The wheels on the bus go round and round. Round and round.

The door on the bus goes open and shut. Open and shut. Open and shut.


The door on the bus goes open and shut. Open and shut.

The wipers on the bus go swish swish swish. Swish swish swish. Swish swish swish.


The wipers on the bus go swish swish swish. Swish swish swish.

The horn on the bus goes beep beep beep. Beep beep beep. Beep beep beep.


The horn on the bus goes beep beep beep. Beep beep beep.

The people on the bus go up and down. Up and down. Up and down.


The people on the bus go up and down. Up and down.

The babies on the bus go, “Wah wah wah. Wah wah wah. Wah wah wah.”


The babies on the bus go, “Wah wah wah. Wah wah wah.”

The mommies on the bus go, “Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh.”


The daddies on the bus go, “Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh.”

Teraz możemy już śpiewać profesjonalnie!

https://www.youtube.com/watch?v=yWirdnSDsV4

Earth Day - Dzień Ziemi

    Na całym świecie dzisiaj - 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi! Zachęcamy do świętowania również w języku angielskim!

Recycling is cool! - Nagranie jak sortować śmieci :)

    Z nagrania dziecko dowie się, do jakiego kosza wrzucimy szkło, papier, a do jakiego plastik.
Oczywiście w języku angielskim.

https://www.facebook.com/groups/angielskiebajkipiosenki/permalink/3897121897026281/

Save the Planet song for kids - piosenka o Planecie Ziemia

    Wystarczy otworzyć link i spróbować razem z panią zaśpiewać radosną piosenkę o Ziemi :) Poniżej dostępne również słowa utworu do pobrania.

https://www.youtube.com/watch?v=lJToF8D9bdU&fbclid=IwAR06VRorqDWtesqG6s2YHMxyMN43vdD0qLnTdGdClBplwjF8wbA4LYek7Rk&app=desktop

 

Temat: How many fingers?


Paluszkowa rymowanka One little fingers

Zachęćmy dziecko do obejrzenia nagrania rymowanki (do pobrania poniżej) autorstwa Katarzyny Niemiec. W kolejnym kroku dziecko próbuje powtarzać razem z rodzicem lub z nauczycielem w nagraniu.

One little finger went for a walk. dziecko spaceruje jednym palcem po dywanie

One little finger jumped: hop, hop, hop! wykonuje podskoki jednym pacem

One little finger reached for the sky. unosi palec wysoko w górę

One little finger waved: bye, bye, bye. macha palcem na pożegnanie

W kolejnych powtórzeniach dodajemy palce (two little fingers itd.) i pokazujemy nimi czynności zgodnie z treścią wierszyka. Sami decydujemy, do ilu będziemy liczyć - z młodszymi dziećmi wystarczy do pięciu, ze starszymi możemy próbować do dziesięciu (angażując palce obu rąk).

 

Nauka liczenia Learn to count from 1 to 10!

Zabawa, w której dziecko uczy się liczyć od 1 do 10 w języku angielskim przy pomocy kulek. Po obejrzeniu nagrania proponuję wziąć piłeczki lub dowolne kulki (mogą być zrobione z papieru lub folii aluminiowej) i spróbować je przeliczać w języku angielskim.

https://www.youtube.com/watch?v=bedf612doaE

Piosenka How many fingers?

Naukę liczenia możemy wspomóc również piosenką! Tutaj How many fingers? (tekst piosenki do pobrania poniżej) jest świetną propozycją, ponieważ nasi bohaterowie - symaptyczne potworki pokazują i tańczą razem z dziećmi :)

https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg

Drodzy Rodzice!
 
Znajdą tutaj Państwo propozycje dla Waszych Pociech, by mogły w tym czasie
osłuchiwać się z językiem angielskim 
W poniższych nagraniach znajdą Państwo piosenki
które dzieci już poznały w przedszkolu: "Hello, hello" i "My Body",
autorstwa Katarzyny Niemiec oraz pliki ze słowami i propozycjami zabawy ruchowej do tych piosenek.

 

Zachęcam również do skorzystania z linku, który jest odnośnikiem do grupy "Studio Twórczego Rozwoju - Angielski dla Twojego Dziecka" na portalu społecznościowym Facebook: www.facebook.com/StudioPlayToLearn/

Znajdą tam Państwo post z 26 marca, w którym autorzy grupy proponują materiały z organizowanego przez nich projektu  #śpiewającaŚroda #śpiewającyangielski do wykorzystania z dziećmi:


Oczywiście bardzo będzie nam miło, jeśli dzieci będą chciały podzielić się zdjęciami swoich prac lub swoich działań związanych z zabawą z językiem angielskim, zrobionymi przez rodziców :) Zakładka będzie sukcesywnie uzupełniania o nowe propozycje.

Na koniec przesyłam jeszcze link do jakże znanej i lubianej przez dzieci piosenki i zabawy muzyczno-ruchowej "Baby shark" :)

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

Anna Mikłasz

 

 

Gry i zabawy przedszkolaka
 
mis_pluszowy_50_warszawa_353339052.jpg
 
 
 
 
Hello hello stand upsłowa i propozycja zabawy.jpg
Hello hello stand upsłowa i propozycja zabawy.jpg
My Body_słowa i propozycja zabawy
My Body_słowa i propozycja zabawy
© Wszelkie prawa zastrzeżone przez Samorządowe Przedszkole nr 1 w Pruchniku.
ul. Szkolna 12, 37-560 Pruchnik, tel.: 016 628-80-42, e-mail:
realizacja i CMS: omnia