Prace naszych Przedszkolaków! :)
Zadanie plastyczne pt. "Język angielski oczami przedszkolaka",
podsumowujące działania z języka angielskiego
z wykorzystaniem materiałów ze zdalnej edukacji
Zadanie zostało zorganizowane w czerwcu w naszym przedszkolu. Dzieci miały zobrazować jeden z utworów proponowanych w tej zakładce w czasie prowadzonej edukacji zdalnej. Każdy uczestnik tego działania otrzymał pamiątkowy dyplom i książeczkę w języku angielskim, która - mamy nadzieję, rozbudzi chęć dalszego poznawania tego języka.
Poniżej przedstawiamy dzieła Przedszkolaków, które wykonały to zadanie:
Występy reprezentantek przedszkola!
Udział w I Przeglądzie Piosenki Anglojęzycznej "I CAN DO IT!"
w Miejskim Przedszkolu Nr 11 w Jarosławiu
Przegląd został zorganizowany przez Miejskie Przedszkole Nr 11 w Jarosławiu, a głównymi organizatorkami były nauczycielki Anna Skrzypska i Ewelina Dobreńko. Początkowo przedstawicielki naszego przedszkola - dwie dziewczynki z grupy starszej "Puchatki", miały wystąpić przed publicznością przedszkola w Jarosławiu, jednak ze względów epidemicznych został zmieniony regulamin przeglądu i występy dzieci zorganizowano w sposób zdalny.
W tym miejscu za współpracę serdecznie dziękujemy Rodzicom dziewczynek!
Zachęcamy do obejrzenia występu Zosi P. i Oli Sz. z grupy "Puchatki":
Udział przedszkolaków
w konkursie plastycznym dla dzieci w wieku przedszkolnym
pt. "LONDON TRIP"
Konkurs plastyczny pt. "LONDON TRIP" został zorganizowany przez Miejskie Przedszkole
Nr 11 w Jarosławiu, a jego koordynatorem była pani Ania Skrzypska. Spośród naszych przedszkolaków piękne prace stworzyło 13. dzieci - gratulujemy jeszcze raz!
Prace były bardzo pomysłowe, wykonane starannie i samodzielnie, co zaowocowało również osiągnięciami:zajęciem III miejsca (Szymon Z.) oraz zdobyciem dwóch wyróżnień (Marcelina S.
i Julian M.) - CONGRATULATIONS!
Oto prace, które wykonały dzieci z poszczególnych grup (opisywane od lewej):
Fotorelacja z zajęć z języka angielskiego
prowadzonych stacjonarnie w przedszkolu w I semestrze
Zajęcia w grupie średniej "MISIE" z wykorzystaniem chusty animacyjnej:
Zadanie plastyczne dla dzieci
dla podsumowania pracy zdalnej!
Zachęcam gorąco do udziału w zadaniu plastycznym
pt. "Język angielski oczami przedszkolaka",
podsumowującym działania z języka angielskiego
z wykorzystaniem materiałów zamieszczoych w tej zakładce.
Zadaniem dziecka jest wykonanie pracy plastycznej,
ilustrującej jeden z utworów, udostępnionych poniżej, tutaj na stronie, czyli do wybranej pozycji spośród:
Proszę o wykonanie zdjęcia lub skanu pracy dziecka
oraz o przesłanie drogą elektroniczną do dnia 20.06.2020 r. (sobota)
na adres mailowy: anamiklasz@gmail.com lub porzez komunikator Messenger na adres: https://www.facebook.com/aniamiklasz
Przesłane zdjęcia zostaną umieszczone na naszej przedszkolnej stronie internetowej.
Każde dziecko biorące udział w tym działaniu otrzyma
pamiątkowy dyplomik oraz upominek :)
Polly and Holly. Storytelling - Part 1
Polly and Holly - słuchanie i oglądanie nagrania czytanej bajki "Hello everyone!"
Powtarzamy z dzieckiem znajomość nazw części ciała: leg (noga), tummy (brzuch), arm (ramię), head (głowa), ears (uszy), eyes (oczy). Możemy wykorzystać do tego nagranie: "Części ciała misia pandy" (dostęne poniżej do pobrania).
Następnie włączamy dziecku nagranie czytanej bajki Polly nad Holly. Hello every one!" (dostępne poniżej do pobrania) autorstwa Pauliny Brożek, Iwony Grabowskiej i Eweliny Śliwy. Zachęćmy również dziecko do wykonania rysunku do wysłuchanej bajeczki. Można również wykorzystać poctacie do kolorowania (do pobrania poniżej).
Polly and Holly. Storytelling - Part 2
Polly and Holly - słuchanie i oglądanie nagrania czytanej bajki "A funny family"
Powtarzamy z dzieckiem znajomość nazw członków rodziny: baby (dziecko), daddy (tatuś), mummy (mamusia), brother (brat), sister (siostra).
Następnie włączamy dziecku nagranie czytanej bajki Polly nad Holly. A funny family" (dostępne poniżej do pobrania) autorstwa Pauliny Brożek, Iwony Grabowskiej i Eweliny Śliwy. Zachęćmy również dziecko do wykonania rysunku do wysłuchanej bajeczki.
Skidamarink
Skidamarink - zabawa muzyczno-rytmiczna
Piosenka dla dzieci Skidamarink ma bardzo prosty tekst, jak i melodię, którą w prosty sposób można wykorzystać do zabawy w rytmizowanie. Podaję poniżej propozycję, którą przygotowała Pani Monia na swoim blogu. Należy wejść w poniższy link i przesunąć stronę poniżej, gdzie znajdę się fragmen (Nie tylko) wiosenne piosenk (fragment ten pokazują zdjęcia obok - skreeny miejsca na stronie).
W następnym kroku zachęcam, by spróbować nauczyć się słów do piosenki:
Skidamarink a dink a dink
Skidamarink a doo
I love youSkidamarink a dink a dink
Skidamarink a doo
I love youI love you in the morning
And in the afternoon
I love you in the evening
And underneath the moonSkidamarink a dink a dink
Skidamarink a doo
I love you
I włączyć się do wspólnego śpiewania:
Teraz możemy już pobawić się piosenką. W tym celu będą nam potrzebne dowolne przedmioty, np. kredka, którą możemy wsytukiwać rytm o podłogę w czasie śpiewania piosenki. Możemy również, jak Pani Monia, wykorzystać kartę z narysowanymi symbolami rytmicznymi (do pobrania poniżej) i palcem lub kredką wystukiwać rytm dotykając kolejnych symboli.
The Wheels On The Bus - Koła Autobusu
The Wheels On The Bus - nauka piosenki
The Wheels On The Bus to znana i lubiana przez dzieci piosenka. Większość z nich zna tę piosenkę w języku polskim jako Koła autobusu kręcą się. Dzisiaj zapraszam do zaśpiewania jej w języku angielskim.
Zachęcam do korzystania z poniższego nagrania:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=57&v=F1KzPgjoyBU&feature=emb_title
Tekst piosenki:
The wheels on the bus go round and round. Round and round. Round and round.
The wheels on the bus go round and round. Round and round.
The door on the bus goes open and shut. Open and shut. Open and shut.
The door on the bus goes open and shut. Open and shut.
The wipers on the bus go swish swish swish. Swish swish swish. Swish swish swish.
The wipers on the bus go swish swish swish. Swish swish swish.
The horn on the bus goes beep beep beep. Beep beep beep. Beep beep beep.
The horn on the bus goes beep beep beep. Beep beep beep.
The people on the bus go up and down. Up and down. Up and down.
The people on the bus go up and down. Up and down.
The babies on the bus go, “Wah wah wah. Wah wah wah. Wah wah wah.”
The babies on the bus go, “Wah wah wah. Wah wah wah.”
The mommies on the bus go, “Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh.”
The daddies on the bus go, “Shhh shhh shhh. Shhh shhh shhh.”
Teraz możemy już śpiewać profesjonalnie!
Earth Day - Dzień Ziemi
Na całym świecie dzisiaj - 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi! Zachęcamy do świętowania również w języku angielskim!
Recycling is cool! - Nagranie jak sortować śmieci :)
Z nagrania dziecko dowie się, do jakiego kosza wrzucimy szkło, papier, a do jakiego plastik.
Oczywiście w języku angielskim.
https://www.facebook.com/groups/angielskiebajkipiosenki/permalink/3897121897026281/
Save the Planet song for kids - piosenka o Planecie Ziemia
Wystarczy otworzyć link i spróbować razem z panią zaśpiewać radosną piosenkę o Ziemi :) Poniżej dostępne również słowa utworu do pobrania.
Temat: How many fingers?
Paluszkowa rymowanka One little fingers
Zachęćmy dziecko do obejrzenia nagrania rymowanki (do pobrania poniżej) autorstwa Katarzyny Niemiec. W kolejnym kroku dziecko próbuje powtarzać razem z rodzicem lub z nauczycielem w nagraniu.
W kolejnych powtórzeniach dodajemy palce (two little fingers itd.) i pokazujemy nimi czynności zgodnie z treścią wierszyka. Sami decydujemy, do ilu będziemy liczyć - z młodszymi dziećmi wystarczy do pięciu, ze starszymi możemy próbować do dziesięciu (angażując palce obu rąk).One little finger went for a walk. dziecko spaceruje jednym palcem po dywanie
One little finger jumped: hop, hop, hop! wykonuje podskoki jednym pacem
One little finger reached for the sky. unosi palec wysoko w górę
One little finger waved: bye, bye, bye. macha palcem na pożegnanie
Nauka liczenia Learn to count from 1 to 10!
Zabawa, w której dziecko uczy się liczyć od 1 do 10 w języku angielskim przy pomocy kulek. Po obejrzeniu nagrania proponuję wziąć piłeczki lub dowolne kulki (mogą być zrobione z papieru lub folii aluminiowej) i spróbować je przeliczać w języku angielskim.
Piosenka How many fingers?
Naukę liczenia możemy wspomóc również piosenką! Tutaj How many fingers? (tekst piosenki do pobrania poniżej) jest świetną propozycją, ponieważ nasi bohaterowie - symaptyczne potworki pokazują i tańczą razem z dziećmi :)
Zachęcam również do skorzystania z linku, który jest odnośnikiem do grupy "Studio Twórczego Rozwoju - Angielski dla Twojego Dziecka" na portalu społecznościowym Facebook: www.facebook.com/StudioPlayToLearn/
Znajdą tam Państwo post z 26 marca, w którym autorzy grupy proponują materiały z organizowanego przez nich projektu #śpiewającaŚroda #śpiewającyangielski do wykorzystania z dziećmi:
Oczywiście bardzo będzie nam miło, jeśli dzieci będą chciały podzielić się zdjęciami swoich prac lub swoich działań związanych z zabawą z językiem angielskim, zrobionymi przez rodziców :) Zakładka będzie sukcesywnie uzupełniania o nowe propozycje.
Na koniec przesyłam jeszcze link do jakże znanej i lubianej przez dzieci piosenki i zabawy muzyczno-ruchowej "Baby shark" :)
https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
Anna Mikłasz