Tematyka tygodnia: Nasze ulubione baśnie
Temat we wtorek: Nasi ulubieni bohaterowie
Wiodąca aktywność: muzyczna
Cele ogólne: kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką; kształtowanie umiejętności rozróżniania dobra od zła poprzez analizowanie zachowania postaci z bajek
I "Gimnastyka w domu i w przedszkolu" - ćwiczenia poranne cz. 2
Zapraszamy wszystkich przedszkolaków do aktywnego rozpoczęcia wtorku w domu z wykorzystaniem wybranych zabaw ruchowych z zestawu ćwiczeń ruchowych "Sprintem do maratonu" według propozycji Wydawnictwa Bliżej Przedszkola.
Link do części 2 na wtorek:
https://www.youtube.com/watch?v=ufXXXnQ1hiM&ab_channel=BLI%C5%BBEJPRZEDSZKOLA
II "Była babuleńka" - zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence
Za pewne pamiętasz wczorajsze opowiadanie o kózce, która na początku była kłamczuchą, a potem obiecała,
że już nigdy nie będzie kłamać i że będzie posłuszna.
Dziś posłuchaj piosenki o babci, która ma koziołeczka - koziołeczek ten też bywa psotny.
Możesz potem spróbować zaśpiewać razem z rodzicem tę piosenkę, a może będziesz chciał się trochę poruszać do melodii i w rytm utworu?
Link do piosenki "Była babuleńka" na kanale YouTube - bajubaju.tv:
https://www.youtube.com/watch?v=cVPHfyg3Nv8&ab_channel=bajubajuTV
Słowa piosenki "Była babuleńka":
Była babuleńka rodu bogatego.
Miała koziołeczka bardzo upartego.Fik mik, fik mik,
Szwadyrydyrydy
Ram-pam-pam!
Bardzo upartego. /x2
A ten koziołeczek swawolny i pusty
Wyjadł babuleńce ogródek kapusty!Fik mik, fik mik,
Szwadyrydyrydy
Rach-ciach-ciach!
Ogródek kapusty! /x2
Wzięła babuleńka kijka łozowego,
Wygnała do boru koziołka psotnego.Fik mik, fik mik,
Szwadyrydyrydy
Ram-pam-pam!
Koziołka psotnego. /x2
Widział to dziadulek począł na nią hukać:
Idźże mi babulko koziołeczka szukać!
Fik mik, fik mik,
Szwadyrydyrydy
Rach-ciach-ciach!
Koziołeczka szukać. /x2
Jeśli masz ochotę pobaw się przy tej piosence razem ze swoją rodziną:
- podczas I zwrotki - babuleńka i koziołek chwytają się za ręce i ciągną w przeciwne strony;
- podczas II zwrotki - babuleńka stoi, a kozioł naśladuje jedzenie kapusty;
- podczas III zwrotki - kozioł ucieka przed babuleńką, a ona go goni;
- podczas IV zwrotki - kozioł na początku chowa się pod stołem lub krzesłem, a podczas refrenu babuleńka biegnie po koziołka i zaprasza go z powrotem do tańca.
- klaskanie lub uderzanie rękami w kolana;
- podskoki w miejscu;
- grę na wybranym instrumencie;
- uderzanie klockami drewnianymi o siebie.