Czwartek 25.03.2021
Temat dnia: „Wielkie sprzątanie!"
Gazetowa gimnastyka - zabawy ruchowe z gazetami.
Na początku trochę się rozruszamy: Dziecko robi kulki z gazet, a następnie:
- podrzuca kulkę wysoko do góry i próbując ją złapać,
- przerzuca kulkę z ręki do ręki,
- podrzuca kulkę lewą lub prawą ręką i łapie zawsze tą, którą podrzuca,
- rzuca kulkami do celu,
- jeśli jest możliwość , urządza zawody, kto najdalej rzuci kulkę z gazety.
„Sprzątamy salę" zamieniemy na „Sprzątamy swój pokój" - porządkowanie pokoju, segregowanie klocków, układanie na półkach zabawek, książek, kompletowanie gier, temperowanie kredek itp.; doskonalenie posługiwania się szczotką i szufelką.
Zachęcamy dzieci do posprzątania w swoim pokoju oraz do segregowania różnych przedmiotów. Dzięki temu kształcimy u dzieci odpowiedzialność jak i uczymy współpracy.
Środki dydaktyczne: szczotki i szufelki
Co widzisz? - zabawa doskonaląca pamięć wzrokową.
Drogi rodzicu, przedstaw dziecku jedno pomieszczenie występujące w domu, np. kuchnię. Dzieci uważnie się przyglądają, starając się zapamiętać jak najwięcej szczegółów. Następnie opuszczamy pokój a dziecko wymienia elementy, które znajdowały się w danym pomieszczeniu. Można powtórzyć zabawę, pokazując kolejne pomieszczenia.
„Ciepło - zimno" - zabawa w szukanie ukrytego przedmiotu do sprzątania. Znana nam dobrze zabawa w ciepło-zimno, nawiązując do tematu dnia, można do niej wykorzystać przedmioty do sprzątania.
Środki dydaktyczne: przedmioty do sprzątania
„Porządki" - słuchanie wiersza H. Wojciechowskiej- Wtórniak; wybieranie i nazywanie ilustracji przedstawiających przedmioty do sprzątania, odpowiadanie na pytania: Czy pomagasz sprzątać w domu? Jakie czynności wykonujesz?
Porządki
Skacze szczotka: „pach, pach, pach!",
tak zamiata, że aż strach!
A szufelka się przygląda,
czy już śmieci nie ma w kątach.
Kiedy kurze są na środku,
woła głośno: „Chodź tu, kotku!"
Szczotka tańczy: „buch, buch, buch!"
i już pełny szufli brzuch.
Teraz szuflę niosą dzieci
i do kosza wrzucą śmieci.
Już jest czysto w każdym kątku.
- Dzieci nie chcą nieporządku.