016 628-80-42  lub  

Misie 13.04.2021 r.

Temat tygodnia: Z kulturą za pan brat

Temat dnia: W kinie

 

„W kinie" - słuchanie wiersza

Piegowaty Jaś z Radzynia co sobotę szedł do kina.

Co sobotę wszyscy w kinie mieli dość Jasiowych minek.

Bo ten piegowaty chłopak wszystko robił tam na opak, głośno gadał, jadł, szeleścił, ze sześć

paczek chrupek zmieścił. Potem czas na popijanie, puszek z sykiem otwieranie, tupot nóg

i głośne śmiechy, ależ Jasio miał uciechę! Jaś się dziwił, że dziewczyna żadna nie chce z nim do kina.

A koledzy też nie chcieli, widząc Jasia osłupieli...

Pewnej soboty bez jego wiedzy usiedli za nim jego koledzy, jedli i pili głośno chrząkając,

i Jasiowi w fotel często stukając.

Jasia Pieguska złość już rozsadza!

A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza... „cicho" - wyszeptał - „film oglądajcie..."

I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.

 

Rozmowa na temat wiersza

Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu, np.:

  • Gdzie co sobotę chodził Jaś?
  • Co on tam robił?
  • Czy to było właściwe zachowanie?
  • Co się stało pewnej soboty?
  • Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

„Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?" - zabawa dydaktyczna

Rodzic mówi zdania, dziecko ma określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie.

Dziecko ma uzasadnić, dlaczego tak myśli.

Przykładowe zdania:

  • W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami;
  • W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji;
  • W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć;
  • W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać;
  • W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.

 

„Przedmioty z woreczka" - zabawa słuchowa

  • Rodzic wkłada do woreczka przedmioty, które mogą się kojarzyć z jakąś bajką lub filmem dla dzieci.
  • Dziecko losuje przedmiot z worka i tylko za pomocą dotyku określa, co to jest.
  • Następnie razem wymyślają, z jakiego filmu lub bajki może pochodzić dany przedmiot.
  • Rodzic jeszcze raz prezentuje przedmioty z woreczka i prosi, aby dziecko wymówiły nazwy tych przedmiotów. Pyta, czy dziecko słyszy jakieś podobieństwo.
  • Następnie prosi, aby ułożyć w jednym miejscu te, których nazwy zaczynają się głoską f.
  • Na koniec dziecko je liczy.

 

„W fotelu kinowym" - zabawa słuchowa

  • Rodzic prosi, aby dziecko wygodnie usiadło jak w fotelu kinowym i aby podało

nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach: fotel, foka, fajka, fortepian, fontanna, farby

  • Następnie dziecko liczą sylaby w poszczególnych słowach, wskazują głoskę na początku.
  • Młodsze dzieci tylko dzielą wyrazy na sylaby

 

„Coś na f " - zabawa spostrzegawcza

  • Dziecko podaje nazwy przedmiotów znajdujących się w domu lub poza nim.
  • Za pomocą gestów dźwięków (klaskania, tupania) określa, czy w danym słowie występuje głoska f 
 
Karty pracy, str. 4

 

Plakat do mojego ulubionego filmu - zabawa plastyczna- technika dowolna

  • Rysowanie postaci ze swojego ulubionego filmu.
  • Pomoc rodzica w napisaniu nazwy filmu

 

Ćwiczenia grafomotoryczne (do pobrania - druk)

Litera - F
Litera - F
Znajdź ...
Znajdź ...
© Wszelkie prawa zastrzeżone przez Samorządowe Przedszkole nr 1 w Pruchniku.
ul. Szkolna 12, 37-560 Pruchnik, tel.: 016 628-80-42, e-mail:
realizacja i CMS: omnia