016 628-80-42  lub  

Misie - 15.04.2021

Temat tygodnia: Z kulturą za pan brat

Temat dnia: „ Na koncercie"



1."Artystyczne przedszkolaki"- zestaw ćwiczeń gimnastycznych;

Kształtowanie właściwej postawy ciała ; rozwijanie wielu grup mięśniowych.

  • „ Koncert muzyczny"- ćwiczenia mięśni grzbietu.

Dziecko leży na brzuchu, opiera głowę na dłoniach, złożonych jedna na drugą.

Na hasło: KONCERT! Dziecko unosi głowę i ramiona nad podłogę. Dłońmi stukając przed sobą o podłogę-

grają na bębenku. Po chwili wraca do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy 6 razy.

 

  • „Poza"- ćwiczenia uruchamiające duże grupy mięśniowe.

Dziecko stoi swobodnie. Na klaśnięcie przez rodzica przyjmuje różną pozę według własnych pomysłów:

wykonują skłony, przysiady, staje na jednej nodze itp. Zabawę można powtórzyć.

 

  • „Linoskoczek" - ćwiczenie przeciw płaskostopiu.

Do tej zabawy potrzebny jest(gruby sznurek, lina czy skakanka) dziecka zadaniem jest przejść po linie

stawiając stopę przed stopą tak, aby jak największą jej powierzchnią dotykało liny

( zadanie wykonujemy boso).

 

2."Zabawy gimnastyczne przy muzyce"- kształtowanie właściwej postawy ciała.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0

 

3.Zapraszamy do zabawy paluszkowej „Pięć kociątek" (Małgorzata Barańska):

 

Śpi w koszyku pięć kociątek, to bajeczki jest początek.

(dziecko do koszyka ułożonego z jednej dłoni wkłada wszystkie palce drugiej dłoni)

Gdy się kotki obudziły, to z koszyka wychodziły:

(dziecko porusza wszystkimi palcami w koszyku)

najpierw rudy, potem szary

(dziecko wysuwa z koszyka najpierw kciuk, a potem palec wskazujący)

potem czarne dwa do pary.

(dziecko wysuwa palec środkowy i serdeczny)

A na końcu wyszedł biały, dzielny, chociaż bardzo mały.

(dziecko wyjmuje mały palec i porusza nim nad koszykiem)

 

4. Piosenka „Grzeczne słówka"- osłuchanie z piosenką- rozwijanie percepcji słuchowej

Tekst:

Dziękuję, przepraszam i proszę.

Trzy słówka za małe trzy grosze.

 

I grzeczny królewicz,

i grzeczna królewna

znają te słówka na pewno.

 

Trzy słówka za małe trzy grosze,

dziękuję, przepraszam i proszę.

 

To przecież niewiele kosztuje,

gdy powiesz uprzejmie dziękuję.

Korona Ci z głowy nie spadnie na pewno,

nawet gdy jesteś królewną.

 

Trzy słówka za małe trzy grosze,

dziękuję, przepraszam i proszę.

 


Link do piosenki „Grzeczne słówka"

https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM

 

Pytania pomocnicze do tematu piosenki.

  • Z ilu zwrotek składa się piosenka?
  • Czy piosenka jest smutna, czy wesoła?
  • O jakich ważnych słowach mówi piosenka?
  • Czy te słowa są potrzebne w naszym życiu?
  • W jakich sytuacjach używamy tych trzech słów?

 

5.Nauka I zwrotki i refrenu piosenki „Grzeczne słówka" - rozwijanie słuchu fonematycznego

i percepcji słuchowej.

  • Rodzic mówi rytmicznie tekst I zwrotki i refrenu, a dziecko powtarza.
  • Przy kolejnym powtórzeniu Rodzic powtarza tekst z różnym nasileniem głosu (cicho, głośno) oraz klaskaniem, dziecko naśladuje Rodzica.
  • Następnie Rodzic śpiewa małe fragmenty, dziecko śpiewa za nim.

 

W kolejnych dniach w ten sam sposób dziecko uczy się 2 zwrotki.

  • Powtarzanie (śpiew) poszczególnych wersów.
  • Podejmowanie prób zaśpiewania I, II zwrotki i refrenu.
  • Improwizowanie utworu z użyciem instrumentów perkusyjnych - mogą być łyżki drewniane, butelki plastikowe i gazety.

 

6. Praca z kartą pracy nr4 s.6- ćwiczenia w wycinaniu; rozwijanie małej motoryki.

Praca z Zeszytem Grafomotorycznym str.61

 

7.„Gimnastyka buzi i języka"; wspomaganie rozwoju mowy- czyli zabawne sposoby

na usprawnianie narządów mowy w domu.

Musimy pamiętać, że te ćwiczenia powinny być wykonane dokładnie bez pośpiechu.

Zadaniem dorosłego jest pokazanie poprawnie wykonanego ćwiczenia i zachęcenia dziecka do pracy.

 

A oto propozycje ćwiczeń:

Ćwiczenia warg i policzków

  • Niesforny balonik - nadymanie jednego policzka i przesuwanie powietrza z jednej strony jamy ustnej do drugiej - wargi złączone.
  • Całuski - wargi ściągnięte, wywinięte do przodu - jak przy cmoknięciu.
  • Mam wąsy - utrzymanie słomki między nosem a górną wargą.
  • Pajac - wesoła mina: wargi złączone, kąciki uniesione do góry, smutna mina: wargi złączone, kąciki opuszczone w dół.
  • Minki - naśladowanie min: wesołej - płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, uśmiech szeroki, smutnej - podkówka z warg, obrażonej - wargi nadęte, zdenerwowanej - wargi wąskie..
  • Zły pies - naśladowanie złego psa, unoszenie górnej wargi, wyszczerzanie zębów.
  • Echo - dobitne wymawianie samogłosek a, o, e, i, u, y.

Ćwiczenia języka

  • Dotykanie palcem lub zimną łyżeczką podniebienia tuż za górnymi zębami, nazywając je zaczarowanym miejscem, parkingiem itp.. w którym język (krasnoludek, samochód) powinien przebywać, gdy mamy zamkniętą buzię.
  • Przytrzymywanie czubkiem języka przy podniebieniu kawałków kukurydzianych chrupek.
  • Zlizywanie nutelli, miodu, dżemu itp. z podniebienia przy szeroko otwartych ustach.
  • Zawody - kto dłużej utrzyma nieruchomo język za górnymi zębami przy szeroko otwartej buzi ?
  • Malarz - maluje sufit dużym pędzlem. Pomaluj pędzlem (językiem) swoje podniebienie, zaczynając od zębów w stronę gardła.
  • Młotek - wbijamy gwoździe w ścianę. Spróbuj zamienić język w młotek i uderzaj o dziąsła tuż za górnymi zębami, naśladując wbijanie gwoździa. Usta szeroko otwarte!
  • Żyrafa - ma długą szyję, wyciąga mocno szyję do góry. Otwórz szeroko usta i spróbuj wyciągnąć język do góry, w kierunku nosa, najdalej jak potrafisz.
  • Słoń - ma długą trąbę i potrafi nią wszędzie dosięgnąć. Ciekawe czy potrafisz dosięgnąć językiem do ostatniego zęba na górze i na dole, z prawej i lewej strony.( Usta otwarte, żuchwa nieruchoma)

Ćwiczenia oddechowe.

  • Wąchanie kwiatów" - powoli wciąganie powietrza noskami , czynność powtarzamy kilkakrotnie ( można też wąchać perfumy lub inne zapachy).
  • „Dmuchawce - latawce" - wciąganie powietrze nosem i dmuchanie jak najdłużej na dmuchawiec lub latawce.
  • „Chłodzenie zupy" - ręce złożone na kształt głębokiego talerza, wciąganie powietrza noskami, a wydmuchiwanie buzią jak najdłużej
  • „Mecz ping - ponga" - siedzenie po przeciwnych stronach stolika i dmuchanie na piłeczkę tak aby nie spadła ze stolika
 
Ćwiczenia grafomotoryczne
© Wszelkie prawa zastrzeżone przez Samorządowe Przedszkole nr 1 w Pruchniku.
ul. Szkolna 12, 37-560 Pruchnik, tel.: 016 628-80-42, e-mail:
realizacja i CMS: omnia