Temat tygodnia: Z kulturą za pan brat
Temat dnia: W muzeum
1..DZISIAJ ZACZYNAMY OD ROZMÓW NA TEMAT CO TO ZA MIEJSCE MUZEUM:
- TO JEST BUDYNEK. W KTÓRYM GROMADZI SIĘ EKSPONATY-CZYLI PRZEDMIOTY
- W MUZEUM OGLĄDAMY WYSTAWY NP.OZDOBNYCH KUBECZKÓW I TALERZY, PRZEDMIOTÓW CODZIENNEGO UŻYTKU
- MOZNA GROMADZIĆ TEŻ STROJE LUDOWE RÓZNYCH NARODÓW,PAŃSTW
2. MAMY RÓŻNE MUZEA GDZIE MOŻEMY OGLĄDAĆ
LALKI,KSIĄŻKI,DINOZAURY,SAMOLOTY,RÓŻNE RZEŻBY,SKAMIELINY, NP.
- MUZEUM LALEK
- MUZEUM DOMKÓW DLA LALEK
- MJUZEUM KSIĄŻKI
- MUZEUM BAŚNI I BAJEK
W NASZEJ GALERII MAMY PRZYKŁADY FOTOGRAFII RÓZNYCH MUZEÓW
- MUZEUM KSIĄŻKI
- MUZEUM DOMKÓW DLA LALEK
- MUZEUM LALEK
3. ZABAWA RUCHOWA: ,,PODRÓŻ DO ŚWIATA FANTAZJI"-ĆWICZENIA RELAKSACYJNE
- połóż się wygodnie na podłodze
- zamknij oczy
- odetchnij głęboko, a potem wyobraź sobie, że możesz zobaczyć jak się ubierasz
- jak wyglądasz?
- jaki kolor mają twoje włosy?
- czy możesz zobaczyć swoje uszy?
- jak wygląda twój nos?
- poczuj swoje ręce. Czy są długie?
- na końcu twoich rąk są twoje dłonie
- czy je czujesz? Ile masz palców?
- teraz wyobraź sobie że malujesz obraz
- kto jeszcze znajdzie się razem z tobą na tym obrazie?
- czy mają takie same włosy jak ty?
- a może chcesz dorysować zwierzątko?
- stwórz sobie w wyobraźni taki obraz, który podoba ci się najbardziej
- otwórz oczy i popatrz na obrazy, które namalowali artyści
Po zabawie oglądamy również w naszej galerii zdjęcia obrazów
- rozmawiamy na ich temat
- co przedstawiają jakie sytuacji
- co przedstawia dany obraz: rzeczywistość czy też wymyśloną sytuację
4. PRACA PLASTYCZNA: ,,JESTEM RZEŻBIARZEM"
- DZIECKO Z PLASTELINY LUB MODELINY LEPI ULUBIONE SWOJE ZWIERZĄTKO,NADAJE MU IMIĘ, USTAWIA NA KARTCE,
- CZY WIESZ ŻE TWOJA PRACA TO RZEŻBA
- MOŻNA JĄ OGLĄDAĆ Z KAŻDEJ STRONY
PRACA Z KSIĄŻKĄ: ,,ZESZYT GRAFOMOTORYCZNY" STR.62 WG POLECENIA
5. WYMIENIAMY NAZWY PRZEDMIOTÓW, ZACZYNAJĄCYCH SIE GŁOSKĄ ,,F"
-ćwiczenia utrwalające głoskę i literę ,,f"
NAZWY TYCH PRZEDMOTÓW MOŻNA ZAPISAĆ NA KARTCE
MOŻE TO ZROBIĆ RODZIC LUB DZIECKO SAMODZIELNIE JEŚLI POTRAFI LUB Z POMOCĄ RODZICA
6. WIERSZYK „Pięć kociątek" - zabawa paluszkowa (Małgorzata Barańska)
Dziecko naśladuje rodzica:
Śpi w koszyku pięć kociątek, to bajeczki jest początek. (dziecko do koszyka ułożonego z jednej dłoni
wkłada wszystkie palce drugiej dłoni)
Gdy się kotki obudziły, to z koszyka wychodziły: (dziecko porusza wszystkimi palcami w koszyku)
najpierw rudy, potem szary (dziecko wysuwa z koszyka najpierw kciuk, a potem palec wskazujący)
potem czarne dwa do pary. (dziecko wysuwa palec środkowy i serdeczny)
A na końcu wyszedł biały, dzielny, chociaż bardzo mały. (dziecko wyjmuje mały palec i porusza nim
nad koszykiem).
RODZIC CZYTA WIERSZYK,NAŚLADUJE Z DZIECKIEM KOLEJNE CZYNNOŚCI
DZIECKO PODEJMUJE RECYTACJE WIERSZYKA WSPOLNIE Z RODZICEM
7. DOBRE RADY: ,,JAK ZACHOWAĆ SIĘ W MUZEUM"
- ZACHOWUJEMY SIĘ CICHO,SPOKOJNIE
- NIE PRZESZKADZAMY INNYM
- NIE ODŁĄCZAMY SIĘ OD RODZICÓW W TRAKCIE ZWIEDZANIA MUZEUM
- W MUZEUM NIE DOTYKAMY EKSPONATÓW
- NIE JEMY,NIE ŚMIECIMY,
- NIE POPYCHAMY SIĘ,NIE NISZCZYMY EKSPONATÓW
- NIE BIEGAMY,
Galeria zdjęć