016 628-80-42  lub  

Misie - 16.04.2021

Temat tygodnia: Z kulturą za pan brat

Temat dnia: W muzeum

 

 

1..DZISIAJ ZACZYNAMY OD ROZMÓW NA TEMAT CO TO ZA MIEJSCE MUZEUM:

  • TO JEST BUDYNEK. W KTÓRYM GROMADZI SIĘ EKSPONATY-CZYLI PRZEDMIOTY
  • W MUZEUM OGLĄDAMY WYSTAWY NP.OZDOBNYCH KUBECZKÓW I TALERZY, PRZEDMIOTÓW CODZIENNEGO UŻYTKU
  • MOZNA GROMADZIĆ TEŻ STROJE LUDOWE RÓZNYCH NARODÓW,PAŃSTW

 


2. MAMY RÓŻNE MUZEA GDZIE MOŻEMY OGLĄDAĆ

LALKI,KSIĄŻKI,DINOZAURY,SAMOLOTY,RÓŻNE RZEŻBY,SKAMIELINY, NP.

  • MUZEUM LALEK
  • MUZEUM DOMKÓW DLA LALEK
  • MJUZEUM KSIĄŻKI
  • MUZEUM BAŚNI I BAJEK

W NASZEJ GALERII MAMY PRZYKŁADY FOTOGRAFII RÓZNYCH MUZEÓW

  • MUZEUM KSIĄŻKI
  • MUZEUM DOMKÓW DLA LALEK
  • MUZEUM LALEK

 

 

3. ZABAWA RUCHOWA: ,,PODRÓŻ DO ŚWIATA FANTAZJI"-ĆWICZENIA RELAKSACYJNE

  • połóż się wygodnie na podłodze
  • zamknij oczy
  • odetchnij głęboko, a potem wyobraź sobie, że możesz zobaczyć jak się ubierasz
  • jak wyglądasz?
  • jaki kolor mają twoje włosy?
  • czy możesz zobaczyć swoje uszy?
  • jak wygląda twój nos?
  • poczuj swoje ręce. Czy są długie?
  • na końcu twoich rąk są twoje dłonie
  • czy je czujesz? Ile masz palców?
  • teraz wyobraź sobie że malujesz obraz
  • kto jeszcze znajdzie się razem z tobą na tym obrazie?
  • czy mają takie same włosy jak ty?
  • a może chcesz dorysować zwierzątko?
  • stwórz sobie w wyobraźni taki obraz, który podoba ci się najbardziej
  • otwórz oczy i popatrz na obrazy, które namalowali artyści

Po zabawie oglądamy również w naszej galerii zdjęcia obrazów

  • rozmawiamy na ich temat
  • co przedstawiają jakie sytuacji
  • co przedstawia dany obraz: rzeczywistość czy też wymyśloną sytuację

 

 

4. PRACA PLASTYCZNA: ,,JESTEM RZEŻBIARZEM"

  • DZIECKO Z PLASTELINY LUB MODELINY LEPI ULUBIONE SWOJE ZWIERZĄTKO,NADAJE MU IMIĘ, USTAWIA NA KARTCE,
  • CZY WIESZ ŻE TWOJA PRACA TO RZEŻBA
  • MOŻNA JĄ OGLĄDAĆ Z KAŻDEJ STRONY

 

PRACA Z KSIĄŻKĄ: ,,ZESZYT GRAFOMOTORYCZNY" STR.62 WG POLECENIA

 


5. WYMIENIAMY NAZWY PRZEDMIOTÓW, ZACZYNAJĄCYCH SIE GŁOSKĄ ,,F"

-ćwiczenia utrwalające głoskę i literę ,,f"

 

NAZWY TYCH PRZEDMOTÓW MOŻNA ZAPISAĆ NA KARTCE

MOŻE TO ZROBIĆ RODZIC LUB DZIECKO SAMODZIELNIE JEŚLI POTRAFI LUB Z POMOCĄ RODZICA

 

 

6. WIERSZYK „Pięć kociątek" - zabawa paluszkowa (Małgorzata Barańska)

Dziecko naśladuje rodzica:

Śpi w koszyku pięć kociątek, to bajeczki jest początek. (dziecko do koszyka ułożonego z jednej dłoni

wkłada wszystkie palce drugiej dłoni)

Gdy się kotki obudziły, to z koszyka wychodziły: (dziecko porusza wszystkimi palcami w koszyku)

najpierw rudy, potem szary (dziecko wysuwa z koszyka najpierw kciuk, a potem palec wskazujący)

potem czarne dwa do pary. (dziecko wysuwa palec środkowy i serdeczny)

A na końcu wyszedł biały, dzielny, chociaż bardzo mały. (dziecko wyjmuje mały palec i porusza nim

nad koszykiem).


RODZIC CZYTA WIERSZYK,NAŚLADUJE Z DZIECKIEM KOLEJNE CZYNNOŚCI

DZIECKO PODEJMUJE RECYTACJE WIERSZYKA WSPOLNIE Z RODZICEM

 


7. DOBRE RADY: ,,JAK ZACHOWAĆ SIĘ W MUZEUM"

  • ZACHOWUJEMY SIĘ CICHO,SPOKOJNIE
  • NIE PRZESZKADZAMY INNYM
  • NIE ODŁĄCZAMY SIĘ OD RODZICÓW W TRAKCIE ZWIEDZANIA MUZEUM
  • W MUZEUM NIE DOTYKAMY EKSPONATÓW
  • NIE JEMY,NIE ŚMIECIMY,
  • NIE POPYCHAMY SIĘ,NIE NISZCZYMY EKSPONATÓW
  • NIE BIEGAMY,


Galeria zdjęć

© Wszelkie prawa zastrzeżone przez Samorządowe Przedszkole nr 1 w Pruchniku.
ul. Szkolna 12, 37-560 Pruchnik, tel.: 016 628-80-42, e-mail:
realizacja i CMS: omnia