Aktywność dziecka |
|||
6.30-8.15 |
Schodzenie się dzieci. Swobodne zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych - czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę. Kontakty okolicznościowe i indywidualne zaplanowane oraz wynikające z potrzeb dzieci. Zabawy ruchowe - ćwiczenia poranne |
||
8.15-9.00 |
Porządkowanie sali według poznanych i umownych zasad. Przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higieniczno - kulturalnych. Śniadanie - kształtowanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku oraz kulturalnego zachowania się przy stole. |
||
09.00-09.15
09.00-10.00 |
Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne w sali lub na powietrzu prowadzone według planu miesięcznego opracowanego na podstawie "Programu Wychowania Przedszkolnego" autorstwa W. Żaby - Żabińskiej, M. Kwaśniewskiej - MAC. Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową - stwarzanie sytuacji mobilizujących dzieci do wysiłku umysłowego ze szczególnym uwzględnieniem troski o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci. |
||
09.15-11.15
10.00-11.15 |
Zabawy dowolne w sali lub ogrodzie - spacery, wycieczki, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze.
Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, Czynności samoobsługowe w szatni - rozbieranie i ubieranie się. |
||
11.15-11.30 | Przygotowanie dzieci do obiadu. Wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Obiad Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się łyżką i widelcem. Zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw. Dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.
|
||
11.30-12.00 |
Zajęcia dodatkowe język angielski. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur. |
||
12.00-12.30 |
Grupa
młodsza Odpoczynek poobiedni - wyciszenie, rozluźnienie, terapia bajką, elementy muzykoterapii. |
||
12.00-13.45
12.30-13.45 |
Grupa starsza Zajęcia dodatkowe religia. Zapoznanie dzieci z podstawowymi elementami religii katolickiej. Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy integracyjne, konstrukcyjne, plastyczno - techniczne, pobyt na świeżym powietrzu, uroczystości przedszkolne. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych - wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne realizowane w ramach zajęć wyrównawczych. |
||
13.45-14.15 |
Zabiegi higieniczne i przygotowanie do podwieczorku Podwieczorek |
||
14.15-16.30 |
Aktywność własna dzieci. Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozchodzenie się dzieci |
Ramowy rozkład dnia - Oddział 5 godzinny Izmiana
Aktywność dziecka | |||
07.00-08.00 |
Schodzenie się dzieci. Swobodne zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych - czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę. Kontakty okolicznościowe i indywidualne zaplanowane i wynikające z potrzeb dzieci. Zabawy ruchowe - ćwiczenia poranne |
||
07.45-08.15 |
Porządkowanie sali według poznanych i umownych zasad. Przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higieniczno - kulturalnych. |
||
08.15-09.15 |
Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne w sali lub na powietrzu prowadzone według planu miesięcznego opracowanego na podstawie "Program Wychowania Przedszkolnego" autorstwa Wiesławy Żaby-Żabińskiej, M. Kwaśniewskiej - MAC Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową - stwarzanie sytuacji mobilizujących dzieci do wysiłku umysłowego ze szczególnym uwzględnieniem troski o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci. |
||
09.15-10.00 |
Zabawy dowolne w sali lub ogrodzie - spacery, wycieczki, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, Czynności samoobsługowe w szatni - rozbieranie i ubieranie się. |
||
10.00-11.00 |
Aktywność własna dzieci. Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozchodzenie się dzieci |
||
11.00-11.30 |
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy integracyjne, konstrukcyjne, plastyczno - techniczne, pobyt na świeżym powietrzu, uroczystości przedszkolne. |
||
11.30-12.00 |
Zajęcia dodatkowe język angielski. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur. |
||
12.00-12.30 |
Zajęcia dodatkowe religia. Zapoznanie dzieci z podstawowymi elementami religii katolickiej. |
Aktywność dziecka | |||
11.30-12.30 |
Schodzenie się dzieci. Swobodne zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych - czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę. Kontakty okolicznościowe i indywidualne zaplanowane i wynikające z potrzeb dzieci. Zabawy ruchowe - ćwiczenia poranne |
||
12.30-13.00 |
Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne w sali lub na powietrzu prowadzone według planu miesięcznego opracowanego na podstawie "Program Wychowania Przedszkolnego" autorstwa W.Żaby-Żabińskiej, M. Kwaśniewskiej - MAC Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową - stwarzanie sytuacji mobilizujących dzieci do wysiłku umysłowego ze szczególnym uwzględnieniem troski o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci.
Zajęcia dodatkowe język angielski. |
||
13.00-14.30 |
Zabawy dowolne w sali lub ogrodzie - spacery, wycieczki, zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, Czynności samoobsługowe w szatni - rozbieranie i ubieranie się. |
||
14.30-15.15 |
Przygotowanie dzieci do obiadu.
Obiad |
||
15.15-15.45 |
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy integracyjne, konstrukcyjne, plastyczno - techniczne, pobyt na świeżym powietrzu, uroczystości przedszkolne. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych - wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne realizowane w ramach zajęć wyrównawczych. |
||
15.45-16.30 |
Aktywność własna dzieci. Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozchodzenie się dzieci. |