016 628-80-42  lub  

Puchatki - 06.04.2021

Temat tygodnia: Wiosna w polu i w ogrodzie

Temat dnia: Ważna praca rolnika

 

Praca rolnika - zabawa językowa na podstawie ilustracji (poniżej)

  • Spójrzcie na zdjęcia - Kto to jest ?
  • Dlaczego rolnik może być dumny ze swojej pracy ?

 

Karta Rozsypanka literowa
Karta Rozsypanka literowa

 

Rozsypanka „Rolnik" (do pobrania - druk)

  • Ułóż wyraz Rolnik łącząc odpowiednie literki
  • Ile wyrazów udało Ci się ułożyć ?
W polu (Karty pracy Planeta dzieci, str. 41)
W polu (Karty pracy Planeta dzieci, str. 41)
W polu – Część II – grafomotoryka
W polu – Część II – grafomotoryka

W polu (Karty pracy Planeta dzieci, str. 41)

  • Przyjrzyj się ilustracji
  • Znajdź 8 szczegółów które nie powinny się na niej znaleźć, otocz je pętlami
  • Narysuj szlaczek po śladzie, po kropkach i samodzielnie

 
W polu - Część II - grafomotoryka (do pobrania - druk)
  • Poprowadź po śladzie

Obejrzyjcie proszę film o pracy rolnika

https://www.youtube.com/watch?v=Yiy3-dvsLFM

 

Dawniej i dziś - rozmowa z dziećmi na podstawie ilustracji oraz ich wiedzy

  • Przyjrzyj się ilustracjom jak wyglądała praca rolnika kiedyś a jak wygląda dzisiaj ?
  • Komu pracuje się łatwiej kiedyś czy dzisiaj?
  • Czy rolnik bierze urlop, czyli wolne od pracy?

 

Praca rolnika dawniej i dziś - Prezentacja dla chętnych

https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc

Karta Co robi rolnik ?
Karta Co robi rolnik ?

 

Co robi rolnik na ilustracji? (do pobrania - druk)

  • Obejrzyj ilustrację i skonstruuj zdanie pasujące do obrazka
  • Poproś mamusię lub tatusia o zapisanie wymyślonego zdania pod ilustracją
  • Wybierz jeden z obrazków i pokoloruj go.

Ćwiczenia gimnastyczne

  • „Wiosenne prace w ogrodzie" - ćwiczenia kształtujące mięśnie tułowia.

Uczestnicy zabawy maszerują wyprostowani.

Na hasło: Sadzimy idą w niskim skłonie tułowia i ramionami naśladują sadzenie roślin.

Na słowa: Podajemy narzędzia zatrzymują się i wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo do sąsiadów - przekazują sobie narzędzia ogrodnicze.

Gdy rodzic powie: Posłuchaj, jak trawa rośnie, dzieci w siadzie skrzyżnym wykonują skłon do przodu, próbują dotknąć raz jednym, raz drugim uchem do podłogi.

Zabawę powtarzamy kilka razy, za każdym razem rodzic podaje inne hasło.

 

  • „Ptaki" - ćwiczenie głowy i szyi.

Ćwiczący w siadzie skrzyżnym. Ręce układają w „skrzydełka" i wykonują skręty szyją na przemian w prawo i w lewo.

Opuszczają głowę (broda dotyka klatki piersiowej) i podnoszą (patrzą na sufit). Wysuwają głowę do przodu, broda mocno z przodu, i cofają.

Powtarzamy po 5 razy

„Gąsienica" - ćwiczenia przeciw płaskostopiu.

Chód gąsienicy. Dzieci spacerują , podkurczając i prostując palce stóp.

 

  • „Wyczaruję motyla" - ćwiczenie wyprostne.

W leżeniu tyłem dzieci są zwinięte, kolana mają blisko klatki piersiowej.

Na sygnał rodzica powoli przeobrażają się w motyla, prostują ręce, potem nogi i układają się w leżeniu tyłem wyprostowane.

Wykonują ruchy ramion po podłodze: góra dół - naśladują skrzydła motyla.

Na klaśnięcie szybko wracają do pozycji wyjściowej. Zabawa trwa 1-2 min.

 

Dodatkowe karty pracy - dla chętnych

© Wszelkie prawa zastrzeżone przez Samorządowe Przedszkole nr 1 w Pruchniku.
ul. Szkolna 12, 37-560 Pruchnik, tel.: 016 628-80-42, e-mail:
realizacja i CMS: omnia