Temat dnia:" Przygotowania do balu"
• „Bal zabawek" - zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem WK42-43.
R. opowiada dziecku, że Supełek był na karnawałowym balu zabawek. Wszystkie zabawki miały piękne i kolorowe przebrania. Zapamiętał takie postacie - R. recytuje zagadki, dzieci udzielają odpowiedzi.
Wielka księga zagadek (wybór) Arkadiusz Maćkowiak
W bajkach Śnieżką była zwana,
Także Śpiąca jest ci znana.
Króla bardzo bliska krewna
. Pewnie wiesz już - to... (królewna)
Czarną magią się zajmuje,
W bajkach często występuje,
Jaś z Małgosią u niej byli.
Kto to taki, moi mili? (czarownica)
Mały owad to czerwony,
Kropeczkami ozdobiony
. Znaleźć możesz go na łące
. Czy słyszałeś o...? (biedronka)
Rude futro on posiada,
Chytry jest - to jego wada.
W wielu bajkach występuje,
W leśnej norce zamieszkuje.
Przebiegły i sprytny zwierz,
Odpowiedz, jeśli już wiesz. (lis)
R. po każdym rozwiązaniu zagadki demonstruje podpis do czytania globalnego. Dziecko odszukuje w wyrazach znane mu litery, oznacza je i podaje ich nazwy. Na koniec wykonuje ćwiczenia z WK42-43.
• „Przejście do sali balowej" - zabawa ruchowa z elementem skoku.
R. rozkłada kolorowe kartony lub obręcze w odległości ok. 40-50 cm jedno od drugiego. Zapowiada dziecku, że są to schody do sali balowej. Żeby do niej wejść, trzeba przejść po schodach w specjalny sposób: R. staje przed pierwszym „schodkiem" ze złączonymi stopami, skacząc, robi rozkrok nad „schodkiem" i zeskakuje za nim ze złączonymi stopami (wykonuje podskoki rozkroczno-zwarte). Dziecko wykonuje skoki rozkroczno-zwarte nad „schodkami".
• „Przebranie dla Supełka" - zabawa plastyczna.
Dziecko dysponuje kartkami formatu A4 z narysowanym konturem Supełka (Supełek znajduje się w załączonej karcie), kawałkami materiałów. Mają za zadanie wykonać dla Supełka strój karnawałowy według własnego pomysłu.
• „Karnawałowa orkiestra" - zabawy muzyczne.
R. pokazuje dziecku wznoszącą gamę , a następnie opadającą
https://www.youtube.com/watch?v=BO2fKqnSxcE
z recytacją tekstu:
Schodzi kotek po drabinie,
po drabinie,
po drabinie,
jest;
i w stronę odwrotną -po ostatnim dźwięku mówi grubym głosem: jest.
Następnie dziecko powtarza tę samą recytację. Następnie R. układa szereg z kolorowych kółek - ich kolory odpowiadają kolorom płytek dzwonków ( w załączonej karcie); dziecko ma za zadanie zagrać kolejne dźwięki zgodnie z ułożonym szeregiem (2-4 dźwięki w szeregu).
• „Gimnastyka buzi i języka". - „Koniki"
Dzieci kląskają czubkiem języka, naśladują odgłos stukania końskich kopyt (ćwiczenia języka);
- „Kotki piją mleczko" - dzieci wysuwają język na przemian: szeroki i wąski, płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów (ćwiczenia języka);
- „Małpki" - dzieci ściągają usta i wysuwają je do przodu, przesyłając całuski, następnie przesuwają wargi naprzemiennie w lewą i w prawą stronę - robią uśmieszki jednostronne (ćwiczenia warg).
• „Karnawałowe przebieranki" - działanie dzieci.
Dzieci komponują dla siebie przebrania na bal karnawałowy z materiałów i ubrań zgromadzonych w karnawałowej garderobie - według własnego pomysłu.
• „Czytankowo" - słuchanie tekstów literackich czytanych przez R. lub słuchanie audiobooków - rozmowa na temat wysłuchanego tekstu.