016 628-80-42  lub  

Puchatki - 19.01.2022

Temat tygodnia: Babci i Dziadek

Temat dnia: Upominki dla Babci i Dziadka

 

 

Zabawa aktywizująca - Pogodne ćwiczenia W PODSKOKACH | RYTMIKA DLA DZIECI

  • Poproś Mamusię lub tatusia o włączenie filmików
  • Pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE

 

„Zabawy z dziadkiem / babcią" - rozmowa z dziećmi na podstawie ich doświadczeń

na temat roli dziadków w życiu rodziny.

  • Co najczęściej robicie, gdy jesteście z babcią lub dziadkiem?
  • Co chcielibyście robić ze swoim dziadkiem lub babcią?
  • Jeśli lubicie być z dziadkiem lub babcią to dlaczego?
  • Jaka jest wasza ulubiona zabawa, w którą się bawicie z babcią lub dziadkiem?

„Kiedy babcia była mała..."- zabawy językowe z wierszem

Poznawanie zabaw z czasów dzieciństwa  swoich dziadków

 

Kiedy babcia była mała,
przed telewizorem nie przesiadywała.
Nie miała też tabletu i telefonu,
Praktycznie nigdy nie było jej w domu.
Całe dnie na podwórku spędzała,
i tam też pewnie dziadka, poznała.
Z dziewczynkami w gumę skakała,
Za drzewami podczas zabawy w chowanego się chowała.
Grała w klasy i ciuciubabkę,
Uwielbiała grać w dwa ognie i skakać przez skakankę.

 

Kiedy dziadek był malutki,
Od biegania miał przetarte butki.
Po drzewach i trzepakach skakał,
Budował szałasy i nigdy nie płakał!
Nawet gdy się przewrócił i zdarł kolano,
Przyłożył babkę i znów robił to samo.
Z chłopakami w kapsle grywał,
Na boisku przeciwników kiwał.
Uwielbiał jeździć na rowerze,
A nie przesiadywać przy komputerze.

 

A gdy na dworze, było zimno i padało,
Ani babci, ani dziadkowi to nie przeszkadzało.
Nie chowali się w domach, oglądając bajki
Tylko w kaloszach przez kałuże skakali niczym żabki.
Wraz z kolegami, na ganku czy na schodach w klatce,
Rozkładali koc i urządzali dzikie harce.
A to w bierki partyjkę rozgrywali,
Grali w chińczyka czy domino układali.
Pchełkami pstrykali,
lub kartami w wojnę, makao czy kuku grali.
Głuchy telefon czy pomidor, mnóstwo śmiechu dostarczały,
Tak babcia i dziadek spędzali swój wolny czas cały.

 

Rozmowa na podstawie treści wiersza:

  • Wyjaśnienie niezrozumiałych nazw.
  • Prezentacja zabawek z czasów dziadków: guma do skakania, bierki, domino (zdjęcia)
  • Prezentacja układów (kroków) i zasad gry.
  • Wskazywanie poznanych gier i zabaw na ilustracjach i zdjęciach.

 

Co to za zagadka „Mój dziadek ma...?" - zabawa słuchowa

Rozwijanie syntezy słuchowej na poziome głoski.

  • Rodzic wymyśla słowo - Mówi je dziecku, ale podzielone na głoski. Zaczynamy od słów 3 - głoskowych, a następnie bawimy się z dłuższymi słowami.

Jakie słowo powiedziałem: o-k-o; u-ch-o; n-o-s;...

  • Dziecko dokonuje syntezy.

 

 

Zabawa z czytaniem „B”
Zabawa z czytaniem „B”
Rozróżniamy kształt i brzmienie
Rozróżniamy kształt i brzmienie

Zabawa z czytaniem „B"(do pobrania i czytania)

Ćwiczenia w czytaniu, rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej.

  • Zaproś Rodzica do wspólnego czytania
  • Zacznij od odczytania sylabek, a następnie spróbuj odczytać wyrazy i cały tekst.
  • Jeżeli będziesz miał problem poproś o pomoc mamusię lub tatusia. Spróbujcie razem przeczytać tekst.

 

Zabawa „Rozróżniamy kształt i brzmienie" (druk)

  • Zaznacz odpowiednim kolorem literki: p, b, d
  • Uzupełnij brakujące litery w wyrazach

 

 

„Maszeruj i licz" zabawa ruchowa z elementem przeliczania

https://www.youtube.com/watch?v=gGUWzJB4CeA

Cyferki, które znasz ...
Cyferki, które znasz ...
Goście
Goście
Korale dla Babci
Korale dla Babci
Droga do Dziadka - Dla chętnych
Droga do Dziadka - Dla chętnych

 

Matematyczne zabawy z Babcią i Dziadkiem

Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10

„Cyferki, które znasz ..."

  • Poprowadź po śladzie cyferki, które do te pory poznaliśmy: 0, 1, 2, 3, 4
  • Zacznij od największy cyferek, a skończ na malutkich

 

Karta "Goście"

  • Wpisz cyfry we właściwych miejscach, zwróć uwagę na kierunek strzałeczki
  • Pamiętaj o prawidłowym kształcie cyferek
  • Jeżeli nie wiesz, jak napisać daną cyferkę zastąp ją odpowiednią liczbą kropeczek


Korale dla Babci

  • Rozwiąż działania, wpisz wyniki i pokoloruj delikatnie wszystkie korale w naszyjniku.

 

 

 

 

„W drodze d Dziadka" - Wersja trudniejsza dla chętnych
  • Waszym zadaniem jest rozwiązanie matematycznej krzyżówki, w której brakuje liczb.

 

 

 

„List do babci"- masażyk relaksacyjny.

  • Dzieciątko siedzi odwrócone do rodzica. Rodzic mówi wiersz i masuje plecy dziecku.
  • Potem następuje zamiana.

 

Kochana Babciu                                  (naśladujemy pisanie)     
KROPKA                                            (naciskamy w jednym miejscu palcem)
Piszę Ci, że                                          (kontynuujemy pisanie)
Kotek chodzi                                        (kroczymy palcami)
Kotek skacze                                        (skaczemy opierając dłoń na przegubie)
Kotek drapie                                        (drapiemy)
Kotek chrapie                                      (opieramy głowę na plecach dziecka i chrapiemy)
Składamy list                                       (krzyżujemy ręce)
naklejamy znaczek                              (klepiemy po czole)
i zanosimy na pocztę.                          (wstajemy i spacerujemy)

© Wszelkie prawa zastrzeżone przez Samorządowe Przedszkole nr 1 w Pruchniku.
ul. Szkolna 12, 37-560 Pruchnik, tel.: 016 628-80-42, e-mail:
realizacja i CMS: omnia