Temat dnia: Zapraszamy do tańca
• „Domino" - zabawa dydaktyczna. wykorzystanie domina z W32.
Każde dziecko wypycha komplet kostek, , układa, przygląda się każdej kostce, przelicza oczka z prawej strony linii, z lewej strony linii, wszystkie oczka na kostce.
• „Tańczą ręce, tańczą nogi" - zabawa ruchowa przy muzyce.
Przy dowolnej melodii dziecko wykonuje ruchy taneczne tylko określonymi częściami ciała, np. rękami, nogami, głową, pupą, lewą ręką, prawą nogą- dowolne nagranie muzyczne.
• „Zaproszenia na bal" - zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem KP3.11-12.
R. za pomocą arkuszy papierów dzieli pokój na kilka części - sal balowych (im jest ich więcej, tym lepiej). Każda sala jest opatrzona symbolami kodu do oznaczania cech figur, np. koło, zielona plama, wysoka strzałka; kwadrat, niebieska plama, niska strzałka; trójkąt, czerwona plama, wysoka strzałka; trapez, żółta plama, wysoka strzałka. R. ma w woreczku figury odpowiadające cechom określonym przez kod (każdy w kilku egzemplarzach). Aby dziecko mogło wejść do jednej z sal balowych, musi mieć zaproszenie - figurę geometryczną, którą losuje z woreczka. Gdy dziecko ma zaproszenie, musi odszukać właściwą salę balową. R. sprawdza, czy dziecko nie pomyliło sal. Rozbrzmiewa muzyka i uczestnicy balu tańczą w kółkach. Na koniec dziecko wykonuje ćwiczenie w KP3.11-12.
• „Figurki" - zabawa pobudzająco-hamująca.
R. lub jedno z dzieci stoi na środku sali. Uczestnicy poruszają się swobodnie w rytmie muzyki. Osoba prowadząca zabawę chodzi między dziećmi i lekko dotyka ich ręką. Dziecko, które zostało dotknięte, zastyga w bezruchu. Gdy wszystkie dzieci stoją nieruchomo, R. wypowiada hasło: Figurki, zmieniajcie się!. Dzieci zaczynają się ruszać i zabawa zaczyna się od początku- dowolne nagranie muzyczne
• Karnawałowy bal - osłuchanie z piosenką. Karnawałowy bal sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak
https://www.youtube.com/watch?v=GBLPA6phyMo
Karnawałowy bal
1. Kto przebierze się za misia?
Kto za królewicza?
A kto z dzielnym Indianinem
będzie tańczył dzisiaj?
Biegnie zając za piratem,
pajac robi miny.
A królewny rozrzucają
wstążek serpentyny.
Ref.: Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.
Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal.
2. Sypie, sypie się konfetti,
fruną baloniki.
Słychać śmiechy, słychać brawa
i dźwięki muzyki.
To karnawał jest w przedszkolu,
wszyscy się bawimy.
Raz na lewo, raz na prawo,
w tańcu zakręcimy.
Ref.: Karnawałowa zabawa...
- Aktywne słuchanie piosenki.
Dzieci stoją w rozsypce. Słuchając piosenki, rysują przed sobą pętle - najpierw obiema rękami, potem ręką wiodącą.
Rozmowa na temat treści piosenki, Dzieci udzielają odpowiedzi słowami piosenki.
Za jakie postacie przebrały się dzieci?;
Co się sypało, a co fruwało?;
Co było słychać na balu?
- Zabawa taneczna.
W trakcie zwrotki dzieci są ustawione w parach bokiem do siebie, ręce mają splecione z przodu w koszyczek. Poruszają się podskokami po obwodzie koła w prawo. Podczas refrenu dzieci w parze stają do siebie przodem i obracają się podskokami w małym kółeczku, nie puszczając rąk. W trakcie 2. zwrotki poruszają się w lewą stronę.
• „N jak..." - zabawa dydaktyczna.
Dziecko nakleja na kartkę małą i wielką literę n i rysuje przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską n - tworzą słownik obrazkowo-literowy.
• „Czytankowo" - słuchanie tekstów literackich czytanych przez R. lub słuchanie audiobooków - rozmowa na temat wysłuchanego tekstu.