Biedronki - 09.04.2021
Tematyka tygodnia: Wiosna tuż-tuż
Temat w środę: Jak rosną rośliny?
Wiodąca aktywność: językowa
I "Ptaki i groźny orzeł" - zabawa muzyczno-ruchowa
Na pobudzenie zabawa ruchowa z wykrozystaniem muzyki - "Ptaki i groźny orzeł" z kanału "pomuzykujmy" na YouTube.
Link do zabawy:
https://www.youtube.com/watch?v=o1CUTPtV3Lo&ab_channel=pomuzykujmy
II "J jak jajko orła, kury, gęsi..." - zabawy z literkami
Przyjrzyj się uważnie liliustracjom. Zastanów się jakie wyrazy zaczynają się na głoskę "j".
Wskaż wśród zdjęć tylko te, na początku których słychać "j".
Głoskę "j" możemy zapisać jako literkę "J, j".
Przyjrzyj się uważnie, jak wygląda litera "J' wielka i litera "j" mała. Obrazem z jeżem przedstawia literki drukowane, a obok widzisz litery pisane.
Spróbuj teraz kreślić palcem literę "J, j" po śladzie, a następnie spróbuj kreślić palcem po dywanie lub stoliku, po rączce.
Poproś rodzica, aby narysował te literki Tobie na plecach.
III Działania z literą J, j w kartach pracy
Możesz wykorzystać teraz swoją książeczkę z numerem 3 i pobawić się z literkami wielką i małą "J, j".
Otwórz książkę na stronie 42:
- Wskaż wyraz "jogurt" zaznaczony długim prostokątem.
- Wyklasz sylaby wyrazu "jogurt'. Wymień sylaby jeszcze raz, wskazując przy tym krótkie krateczki.
- Spróbuj wymienić głoski wyrazu "jogurt". Pomogą Ci w tym kółeczka niebieskie i czerwone. (Literę "j" oznaczamy kolorem niebieskim - wymawiamy ją krótko, dlatego są spółgłoskami - wspomagają te, które możemy wymawiać długo)
- Spróbuj odczytać imię chłopca - Julek
- Wyklaszcz jego sylaby - wskaż je pod ilustracją.
- Wymień głoski wyrazu "Julek, pomogą Ci w tym kółeczka.
Spróbuj odczytać sylaby i wyrazy z literą "j" w zółtej ramce.
s. 42_Planeta dzieci. Karty cz. 3
s. 42_Planeta dzieci. Karty cz. 3
Zadanie dla chętnych:
Przyjrzyj się zdjęciom i powiedz co na nich widzisz. Podziel nazwy na sylaby i głoski. Nalepki - sylaby umieść w odpowiednich miejscach.
IV "Bajka o żółtym tulipanie" - słuchanie bajki
Posłuchaj uważnie bajki - możesz ją również obejrzeć. Zwróć uwagę na to, co się wydarzyło po kolei, aby urósł tulipan.
Link do bajki na kanale Barbary Zalewskiej:
https://www.youtube.com/watch?v=FMLwRjaGuWE&ab_channel=BarbaraZalewska
V Jak rosną rośliny?
Myślę, że wiesz już, co jest potrzebne roślinom, aby urosły. Wymień proszę (ziemia, woda, słońce). Brawo!
Poniższy film przedstawia w przyspieszonym tempie jak rośnie fasola. Wart jest obejrzenia!
Link do filmu o wzroście fasoli:
https://www.youtube.com/watch?v=w77zPAtVTuI&ab_channel=GPhase
Poproś teraz mamę lub tatę, abyście wspólnie wykonali zadanie w książeczce.
Zastanówcie się, jak rośnie cebula, jak pomidor oraz jak fasola. Uzupełnijcie zdjęciami poszczególne etapy każdego z warzyw.
s. 47_Planeta dzieci. Karty cz. 3
s. 61_Planeta dzieci. Karty cz. 3
VI Dodatkowe zadania dla chętnych
Jeśli masz jeszcze ochotę i siłę, zapraszam do ćwiczeń w pisaniu literki J, j. Do pobrania zadania w pliku poniżej oraz propozycje do pracy w książeczkach:
- s. 43 - "Planeta dzieci. Karty cz. 3"
- s. 55-56 - "Planeta dzieci. Czytanie i pisanie"
s. 43 "Planeta dzieci. Karty cz. 3"
s. 55 "Planeta dzieci. Czytanie i pisanie"
s. 56 "Planeta dzieci. Czytanie i pisanie"
VII Sposób na "Ekologiczne marchewki w gruncie" - praca plastyczno-techniczna
Chętne dzieci zapraszam do działań proponowanych na kanale SIMPATICO. Potrzebny będzie karton po jajka oraz to, co dzieci lubią - farby!
Co jeszcze będziecie potrzebować, dowiecie się oglądając filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=GDtvkAJohro