Dzień dobry Biedronki :)
W najbliższych dniach będziemy spotykać się inaczej niż
zwykle - nie w przedszkolu, ale... za pośrednictwem urządzeń takich jak laptop, telefon komórkowy
lub tablet.
Oczywiście
poproście Waszych Rodziców, na pewno chętnie pomogą Wam w zabawie, może uda się wydrukować jakieś ciekawe karty pracy, albo wspólnie potańczyć...
Poproszę Was również o to, abyście wszystkie prace, które wykonacie w tym czasie, umieszczali w teczce. Gdy tylko wrócimy do przedszkola, będziecie je mogli przynieść ze sobą, żebyśmy je mogli wszyscy razem podziwiać :)
Pamiętajcie! Słuchajcie uważnie poleceń, które będą Wam tym
razem czytać Wasi bliscy
w domu. Bądźcie uważne tak, jak uważnie słuchacie pani w przedszkolu :)
Ruszamy więc!
Tematyka tygodnia: Skarby jesieni
Temat w poniedziałek: Spiżarnia zaradnej mamy
Wiodąca aktywność: społeczno-emocjonalna
I Radosna pwitanka
Na początek muzyczna rozgrzewka do piosenki "Na powitanie". Próbujemy naśladować słowa gestami, a w przerwie muzycznej poruszać się według własnej wyobraźni
Witam chłopców i dziewczynki,
już robimy miłe minki.
I za rączki się chwytamy,
niski ukłon Wam składamy!
II "Skarby babci Zosi" - uważne słuchanie wiersza
Posłuchaj uważnie wiersza Marii Kownackiej pt. "W spiżarni" (nagranie poniżej do pobrania):
W spiżarni na półkach
zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty,
złoty miód w słoiku.
I cebul w wianuszku,
i grzybki suszone,
są główki kapusty,
ogórki kwaszone.
A gdy będzie w zimie
tęgi mróz na dworze,
zapachnie nam lato,
gdy słoik otworzę.
Spróbuj odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza:
- Dlaczego robimy przetwory?
- Jak nazywa się miejsce, w którym przechowujemy zapasy?
- Jakie inne przetwory są w waszych piwnicach, spiżarniach?
- Co to znaczy "zapachnie nam lat, gdy słoik otworzę"?
III "Zapach lata" - degustacja przetworów, określanie smaku
Potrzebne będą: wafle ryżowe, różne przetwory
Ustawiamy w rządku różne przetwory, którymi możemy posmarować wafle. Można otworzyć tylko 1 słoik za jednym razem, a żeby go wybrać, pomocna nam będzie rymowanka w języku polskim, albo w języku angielskim (nagrania rymowanek w plikach do pobrania):
Rymowanka po polsku:
Pierwszy, drugi, trzeci, czwarty,
każdy ładny, to nie żarty.
Może ten, może ten,
który dzisiaj zjemy dżem?
Rymowanka w j. angielskim:
Icky, bicky, soda, cracer,
Icky, bicky boo.
Icky, bicky, soda cracer,
Out goes you!
Otwieramy ten słoik, na który wypadła rymowanka i samodzielnie smarujemy kawałek wafla danym dźemem. Za pomocą nosa sprawdzamy, czy dżem pachnie latem - jakiego użyjemy zmysłu? ... Tak! Węchu :) Spróbujcie opowiedzieć o swoich wrażeniach smakowych: czy był słodki, czy kwaśny, jak pachniał?
IV "Słoiki w spiżarni" - zabawa z w przeliczanie...
Przyjrzyj się uważnie ilustracji i spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- Jakie przetwory zrobiła mama?
- Jakie przetwory znajdują się na każdej z półek?
- Na pierwszej półce są...
- Na drugiej półce stoją słoiki z...
- Na trzeciej półcę znajdują się...
- itd.
- Ile słoików jest na poszczególnych półkach?
- Na pierwszej półce jest ... słoików.
- Na drugiej półce stoi ... słoików.
- itd.
- Ile słoików jest z nakrętkami w kolorze...?
- Na półkach stoi ... słoików z nakrętkami czerwonymi.
- Tutaj jest ... słoików z żółtą nakrętką.
- itd.
V "Zrób tak jak ja" - zabawy ruchowe z mamą, tatą, bratem lub siostrą
Na koniec warto się trochę poruszać. Zapraszamy Rodzinę do wspólne zabawy :)
Możecie skorzystać z kilku propozycji zamieszczonych w poniższych filmikach! Do niektórych propozycji wystarczą materiały, które być może Mama lub Tata mają w domu - np. taśma mocująca (malarska), albo sznurek, pluszaki, kubeczki itp. Mam nadzieję, że będziecie się świetnie razem bawić :)
Jeśli chcecie podzielić się z nami tym, co robicie, to poproście Rodziców
o zrobienie zdjęcia - zamieścimy je w zakładce
"Nasze grupy -> Biedronki"