016 628-80-42  lub  

Biedronki - 20.10.2020

Temat tygodnia: Skarby jesieni


Temat we wtorek: Co mrozimy?

Wiodąca aktywność: językowa

I "Hop, hop, hop" - powitanka

Wykonujemy gesty zgodnie ze słowami rymowanki:

Powitania nadszedł czas,
miło dzisiaj widzieć was!
Ręce w górę, mały skos,
teraz w górę - hop, hop, hop!

II Gdzie jest zimniej: w lodówce czy w zamrażarce?

Pomyśl uważnie i zastanów się:

  • Gdzie może być zimniej - w lodówce czy w zamrażarce?
  • Pokaż, gdzie masz w domu lodówkę.
  • Gdzie jest część lodówki, którą nazywamy zamrażarką?

Jeśli chcesz upewnić się, że zimniej jest w zamrażarce, zrobimy doświadczenie. Potrzebne są dwie plastikowe butelki jednakowej wielkości. Napełnij obie wodą i dobrze zakręć, a następnie włóż jedną do lodówka, a drugą do zamrażarki. Gdy już wykonasz wszystkie  zabawy i ćwiczenia, a potem się pobawisz, po południu będzie można sprawdzić, czy coś stało się z wodą w obu butelkach.

III "Co mrozimy?"

  • Zastanów się, co mrozimy w lodówce?
  • Po co mrozimy teraz warzywa i owoce w zamrażarce?
  • Jakie są mrożonki? - dotknij 

IV "W lodówce" - wysłuchiwanie pierwszej głoski (karta do wydruku lub obejrzenia - do pobrania poniżej)

Przyjrzyj się uważnie obrazkowi z lodówki. Sprawdź co w niej jest schowane i wymień poszczególne produkty.

Zastanów się i powiedz co słychać na początku każdego z nich - na jaką zaczynają się głoskę?

V "Iza, Indyk" - wysłuchujemy pierwszych głosek w wierszu i piosence

Posłuchaj uważnie wiersza Wandy Chotomskiej "Indyk" (nagranie do pobrania poniżej):

Indyk glośno gulgoce:
-Daj mi złotą karocę!
- Na co ci karoca?
- Po co?
Będę jeździł tą karocą,
bo ja jestem wielki król.
Król podwórka
Gul gul gul!

Zastanów się i odpowiedz na pytania:

  • O kim był wiersz?
  • Jak wygląda indyk?
  • Jak zachowywał się indyk?
  • Kim chciał być?
  • Jakie odgłosy wydaje indyk?
Jeśli nie wiesz, jak wygląda indyk - możesz obejrzeć kilka jego zdjęć i obrazków. Spróbuj naśladować jego głos: gul gul gul gul...
Do pobrania:

A teraz posłuchaj uważnie piosenki (do pobrania poniżej) i odpowiedz na pytania:

  • O kim jest piosenka?
  • Co ma w domu?
  • Czym się zajmuje?
  • Czy my możemy być takimi malarzami jak Iza i malować jak ona?
Do pobrania:

VI "Malujemy I, i"

Posłuchaj jeszcze raz wyrazów i powiedz co słychać na początku wyrazu "indyk"? Jaką głoskę słyszymy na początku wyrazu "Iza"?

Tak, słyszymy głoskę i. Przyjrzyj się obrazkowi przedstawia on wielką literę I oraz małą literę i. Są to literki drukowane i pisane - jest to cała rodzina liter I. które oznaczają głoskę i. Razem z innymi literami tworzą alfabet i różne wyrazy. Nabierz teraz dużo powietrza nosem i wypowiadaj głoskę i jak najdłużej: najpierw w sposób ciągły, potem - przerywany.

Czy i możemy wypowiadać długo? Tak, oznacza to, że jest samogłoską i jak wiesz, oznaczamy ją kolorem... czerwonym.

Weź proszę farby i spróbuj być malarką/malarzem tak, jak Iza. Namaluj teraz farbami całą kartkę liter małych oraz dużych liter i.

Możesz też zapełnić kontury liter i, I różnymi przedmiotami, które masz w domu, np. guzikami, kasztanami, klockami, ziarenkami.

V "Gdzie jeszcze jest i?"

Posłuchaj uważnie wyrazów i zastanów się, które z nich również zaczynają się na głoskę i.

Teraz pracuj z każdą grupą wyrazów (w rzędach) oddzielnie. W poszczególnych nazwach wymów tylko pierwszą głoskę i zastanów się, jaki wyraz powstał z wypowiedzianych głosek. Możesz wybrać spośród zdjęć na drugim onbrazku.


Jeśli chcecie podzielić się z nami tym, co robicie, to poproście Rodziców
o zrobienie zdjęcia - zamieścimy je w zakładce
Nasze grupy -> Biedronki

 

 

© Wszelkie prawa zastrzeżone przez Samorządowe Przedszkole nr 1 w Pruchniku.
ul. Szkolna 12, 37-560 Pruchnik, tel.: 016 628-80-42, e-mail:
realizacja i CMS: omnia