016 628-80-42  lub  

Misie - 02.02.2022

Temat tygodnia:  Kiedy patrzę w niebo

Temat dnia: Obrazy na niebie

 Zestaw ćwiczeń porannych:

Ćwiczenia orientacyjno - porządkowe, marsz i bieg w różnych kierunkach, na umówiony sygnał dziecko wykonuje przysiad podparty.
Ćwiczenia ramion, siad skrzyżny, ręce wzdłuż tułowia , dzieci muszą przenieść ramiona bokiem w górę , klasnąć jak najwyżej nad głową, opuścić ramiona bokiem w dół.
Ćwiczenie równowagi, w staniu jedno nóż chwyt rękami kolana prawej nogi, dotknięcie go czołem, powtórzyć ćwiczenie z lewą nogą.
Podskoki rozkroczno - zwarte, skakanie jak pajac.

Ćwiczenia wykonujemy po 10x

 „Dokończ słowo" - zabawa słuchowa.

Można sobie usiąść naprzeciwko siebie. Osoba dorosła wypowiada sylabę, dziecko ma zadanie dokończyć słowo, np. mówi: ra-, dziecko dokańcza: ma. Następnie dziecko podaje sylabę, a druga osoba ma za zadanie dokończyć słowo. Powtarzamy zabawę kilkakrotnie. 

 „Wstydliwe gwiazdy" - słuchanie opowiadania

 

Wstydliwe gwiazdy

Grzegorz Kasdepke

 

Astronom to ma ciężkie życie - wszyscy śpią, on zaś musi pracować. No, ale wiadomo -

gwiazdy widać lepiej nocą niż za dnia, a astronom to przecież ktoś, kto podgląda gwiazdy.

 - Tylko nie podgląda! - oburzy się zapewne niejeden astronom. - Obserwuje, bada - proszę bardzo! Ale nie podgląda!

No cóż...

Kiedyś jednemu z astronomów zdarzyła się zabawna historia. Od kilku nocy podglą... przepraszam...

o b s e r w o w a ł gwiazdy na zimowym niebie. I nie mógł oprzeć się wrażeniu, że jest ich mniej niż zwykle. Policzył je raz, drugi, trzeci - ciągle brakowało co najmniej kilku!

- Niemożliwe... - mruczał, przecierając soczewki teleskopu. A jednak. Tam, gdzie według astronomicznej mapy nieba powinny świecić gwiazdy, było ciemno jak w najciemniejszej piwnicy (choć noc była piękna, bezchmurna, nic nie mogło ich przesłonić). A zatem co się stało z gwiazdami! Zniknęły?!

- Chyba zwariowałem... - szeptał astronom, zaczynając liczenie od początku. Ale za każdym razem wynik był ujemny. Co więcej, z nocy na noc gwiazd ubywało, aż któregoś razu, gdy astronom przydreptał do swego obserwatorium, okazało się, że nie ma czego obserwować, bo oprócz Księżyca i kilku zepsutych stacji kosmicznych nic więcej na niebie nie świeci. Pustka, ciemność...

- Co to ma znaczyć?! - krzyknął zdenerwowany.

- To my się pytamy: „Co to ma znaczyć?!" - usłyszał naraz w odpowiedzi.

Astronom oniemiał.

- O, proszę... - dał się słyszeć ten sam głos.

- Teraz będzie stał i rozdziawiał buzię... Zza Księżyca wychyliły się dwie gwiazdki.

- Tak... - westchnęła jedna z nich.

- Nie wygląda najmądrzej...

- Ja?... - zapytał oniemiały astronom.

- A kto, ja?! - burknęła któraś z gwiazdek.

- Żądamy wyjaśnień: co to ma znaczyć?! Co to za podglądanie?!

Astronom poczuł, że zaczyna się czerwienić.

- Taką mam pracę... - bąknął.

- Zresztą ja nie podglądam, tylko obser...

- Dobrze, dobrze, tak się tylko mówi! - przerwała mu gwiazdka.

- Uprzedzano nas, że ludzie podglądają, robią zdjęcia, a potem jeszcze każą składać autografy!

- Co?! - Astronoma autentycznie zamurowało.

- Pstro! - prychnęła któraś z gwiazdek.

- Nie mamy zamiaru udzielać wywiadów ani pokazywać się w telewizji!...

Astronom uszczypnął się dyskretnie, mając nadzieję, że to tylko sen, że może zasnął przy teleskopie... Niestety, nie był to sen.

- To jakaś pomyłka... - wymamrotał wreszcie.

- Owszem, ludzie zapraszają do telewizji gwiazdy, ale inne...

- Jak to inne?! - obruszyły się gwiazdy.

- Nie ma innych! - A właśnie, że są!

- Astronom miał wrażenie, że zaraz się rozpłacze.

- Na przykład gwiazdy filmowe! Albo gwiazdy sportu! Gwiazdy spojrzały na siebie i ... parsknęły śmiechem.

 - Ten Księżyc to jednak straszny plotkarz... - powiedziała jedna z nich.

- Coś tam niedokładnie usłyszy, a potem powtarza...

- Plotkarz, plotkarz?! - Księżyc aż nadął się z oburzenia.

- Myślałem, że chodzi o wszystkie gwiazdy! A nie o jakieś tam... filmowe! Jednak poza astronomem nikt go już nie słuchał.

- Księżyc to ma ciężkie życie... - westchnął Księżyc.

- A astronom? - jęknął astronom. - Przecież jakbym opowiedział o tym wszystkim kolegom, pomyśleliby, że spałem, zamiast pracować... I chyba miał rację.

 

Przykładowe pytania dla dzieci:

Czym zajmuje się astronom?

Co przydarzyło się astronomowi z opowiadania?

Dlaczego ubywało gwiazd na niebie?

Z jakiego powodu gwiazdy się chowały?

Kto spowodował to zamieszanie i dlaczego?

Jak myślisz dlaczego astronom uważał, że koledzy będą się z niego śmiać?

Co może oznaczać słowo gwiazdy?

Jak nazywa się gwiazda, która jest najbliżej Ziemi?

Co krąży wokół czego - Słońce wokół Ziemi czy Ziemia wokół Słońca?

Dlaczego gwiazdy i planety unoszą się w kosmosie?

 „Skaczące gwiazdki" - zabawa ruchowa z elementem podskoku

Dziecko maszeruje w dowolnym tempie, na głowie kładzie woreczek gimnastyczny, bądź jakąś małą poduszeczkę lub misia. Na hasło: Hop! podskakuje tak, by przedmiot spadły mu z głowy. Sięga po niego i dalej maszeruje.

 Wprowadzenie liczebnika głównego i porządkowego 7

Przeliczanie z dziećmi w zakresie 7 (przygotowujemy patyczki bądź rzeczy, żeby było ich 7), można pobawić się dodawaniem oraz odejmowaniem w zakresie 7(odejmować rzeczy bądź dodawać i pytać dziecko o wynik). Dziecko ogląda cyfrę 7 (poniżej karta demonstracyjna).

Praca z Kartami Pracy:

Otocz pętlą tylko te biedronki, które maja 7 kropek, obrysuj tyle kółek ile wskazuje cyfra.

Napisz cyfrę 7 po śladzie i samodzielnie.

Policz ile jest owoców obok dużej cyfry 7 (pokoloruj owoce), ozdób cyfrę 7 w dowolny sposób.

Napisz cyfrę 7 samodzielnie.

„Z planety na planetę" - zabawa z elementem skoku

Robimy ze sznurka kilka kół na podłodze. Dzieci przy dźwiękach ulubionej muzyki poruszają się po podłodze, ale wolno im stawać tylko w kołach zrobionych ze sznurka.

 Zabawy muzyczno - ruchowe

Zabawy muzyczno - ruchowe

 Dodatkowe karty pracy dla chętnych dzieci

                                       Dodatkowe Dni!

Dzisiaj, 2 lutego, wypadają dwa nietypowe święta - mianowicie "Dzień Pozytywnego Myślenia" i "Dzień Naleśnika".

Zapraszam do świętowania!

 

Dzień Pozytywnego Myślenia

Można porozmawiać z dziećmi Tego dnia o emocjach i uczuciach im towarzyszących (radość, smutek, złość, strach). Niech dziecko określa  i nazywa to co czuje i co jest dla niego ważne, bądź co jest dla niego trudne bądź sprawia mu przykrość. Można spędzić rodzinnie czas, coś razem zrobić z rodzicami, rodzeństwem. Poniżej propozycje do pomysłów.

Jak spędzić czas wolny z dzieckiem w domu? - 10 kreatywnych pomysłów

10 kreatywnych pomysłów

9 pomysłów, co robić spędzając czas w domu

9 pomysłów

 

Dzień naleśnika

Dzieci uwielbiają naleśniki, to jedno z ulubionych dań dzieci. Nic dziwnego, że uwielbiamy ten dzień! Zachęcam do wspólnego przygotowania wspaniałych, pysznych, kolorowych naleśników. Pamiętajmy, że gotowanie razem z dziećmi to doskonały pomysł na wspólne spędzenie czasu, a także świetny sposób na rozwój sensoryczny dziecka - przesiewanie mąki, mieszanie łyżką, sprawdzanie konsystencji składników. Tak przygotowane danie smakuje najbardziej!

© Wszelkie prawa zastrzeżone przez Samorządowe Przedszkole nr 1 w Pruchniku.
ul. Szkolna 12, 37-560 Pruchnik, tel.: 016 628-80-42, e-mail:
realizacja i CMS: omnia