Temat tygodnia: Kiedy patrzę w niebo
Temat dnia: Śnię o gwiazdach i planetach
Temat tygodnia: Kiedy patrzę w niebo
Temat dnia: Śnię o gwiazdach i planetach
Zestaw ćwiczeń porannych:
Podskoki naprzemienne - raz na jednej, a zaraz po chwili na drugiej nodze.
Pajacyki - to idealny sposób na szybkie rozgrzanie w tym samym czasie większej partii mięśni.
Skłony do podłogi - skłon do podłogi i wyprost z rękami do góry..
Taniec w takt energetycznej muzyki - dzięki niemu szybko uda się wzmocnić poczucie rytmu, koordynację oraz równowagę.
Przysiady - to ćwiczenie, które w ekspresowym tempie wzmacnia mięśnie wszystkich dolnych partii ciała.
„Planety na miejsce" - zabawa orientacyjno-porządkowa.
Proszę zrobić koło na podłodze np. ze sznurka, to będzie słońce. Dziecko wchodzi do koła. Na hasło: Planety wirują! Dziecko wychodzi ze swojego koła i wiruje wokół słońce (koła). Na hasło: Planety na miejsce! Dziecko ma za zadanie wrócić do swojego koła.
„Co krąży wokół Słońca?" - zabawa słuchowa na podstawie weiersza.
Układ Słoneczny
Marcin Przewoźniak
Oto nasza gwiazda: Słońce
- Jasne, wielkie i gorące.
Wokół niego, zgodnie z planem,
Krąży sobie osiem planet.
Po orbitach jak po szynach
Suną razem - jak rodzina.
Pierwszy kręci się Merkury:
Mały, suchy i ponury.
Siarka spada z chmur na Wenus.
Jest czterysta stopni w cieniu!
Po orbicie numer trzy Krąży Ziemia - czyli My!
Mars, czerwony niesłychanie.
Może siedzą tam Marsjanie?
Jowisz składa się z wodoru.
Mnóstwo pięknych ma kolorów.
Saturn włożył coś na głowę?
To pierścienie są lodowe!
Uran zamarzł. Minus dwieście!
Nie ma was tam, więc się cieszcie!
Mroźny Neptun w burzach tonie.
Wszędzie cyklon na cyklonie!
A co dalej? Mróz i mroki.
Kosmos wielki i szeroki.
Wokół gwiazd jak wokół Słońca
Milion planet gna bez końca.
Może tam kosmici gdzieś
Też czytają taki wiersz?
Rozmowa na temat treści wiersza. Przykładowe pytania.
Czy Słońce jest gwiazdą?
Ile krąży planet?
Jak nazywają się planety Układu Słonecznego?
Dzieci wymieniają kolejne nazwy planet, dzielą je na sylaby, wyróżniają głoski na początku i na końcu nazw, wymieniają kolejne głoski i określają ich liczbę.„Planety" - zabawa bieżna.
Dziecko bierze sobie krzesełko staje obok, kładzie na oparciu dowolną rękę. włączamy muzykę (ulubiona dziecka), a dziecko w szybkim tempie chodzi lub biega dookoła krzesełka. Na hasło: Hop! zmieniają rękę i kierunek biegu.
„Tropimy głoskę r" - zabawy słuchowe z wykorzystaniem.
Dzieci wyszukują w domu lub wymyślają przedmioty /zwierzęta /owoce /warzywa, których nazwy zaczynają się głoską r. Czytanie globalne, wyraz podstawowy: robot, rak i rysunek.
Praca z kartami pracy:
Znajdź na rysunku 5 elementów, których nazwy zaczynają się na literkę „r" i je pokoloruj.
Napisz literkę najpierw po śladzie, a następnie samodzielnie.
Napisz szlaczki po śladzie.
Ćwiczenia gimnastyczne: (zapraszam do oglądania i wspólnych ćwiczeń), należy klikąć w "Ćwiczenia gimnastyczne"