016 628-80-42  lub  

Misie II - 18.11.2021


Temat tygodnia: Mali Artyści
Temat dnia: Kolorowy Świat


1. Ćwiczenia poranne: zapraszam do wspólnej zabawy:
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I&t=18s

2. Proszę zaśpiewać piosenkę: „Mój dom"

I. Mój dom to dom rodzinny,

Gdzie wszyscy bliscy są,
Brat, siostra, mama, tata,
To mój prawdziwy dom.


Ref. Mój dom, mój dom,
To właśnie jest mój dom. 4x


II. Mój drugi dom - przedszkole,
Gdzie dzieci razem są,
Tu bawię się wesoło,
Tu jest mój drugi dom.

 

Ref. Mój dom, mój dom... 4x

 

III. Mój dom to cała Polska,
Tam góry, rzeki są,
Tysiące miast i wiosek,
To polskich dzieci dom.


Ref. Mój dom, mój dom... 4x

 

Do pobrania:

Rozmowa dotycząca treści bajki ukierunkowana na wrażenia estetyczne.
Przykładowe pytania:


• Które postacie miały najciekawszy kształt?
• Które postacie miały najładniejszy kolor?
• Czy wiecie, jak nazywa się osobę, która tworzy postać w bajce? (rysownik, grafik, animator itd.)
• Co to znaczy animacja? - tutaj może podpowiedzieć dzieciom, ukierunkować je.
• Co to znaczy stop-klatka?

4. „Stop-klatka!" - zabawa ruchowa.

Ustalamy z dziećmi określone ruchy do postaci lub rzeczy z bajek np.: Reksio - porusza się za pomocą skoków; Zając - porusza się za pomocą bardzo długich kroków; Autka - naśladują jazdę samochodem. Na hasło: Stop-klatka! dziecko staje w bezruchu. Dziecko porusza się w rytm dowolnej muzyki, kiedy muzyka milknie rodzic zamienia dziecko, a ono pokazuje ruchy przydzielone do danej postaci bądź rzeczy.

5. Karty pracy - układanie klatek filmowych w sekwencjach czasowych.

6. „Pak liczy zwierzęta"

(proszę przygotować liczmany - to co mamy w domu mogą to być zwykłe kredki, paski wycięte z kartki czy inne naturalne liczmany) - Wprowadzamy w zabawę: Odwiedził nas dzisiaj Pak. Powiedział mi na ucho, że ma duży kłopot. Chciał policzyć zwierzęta w lesie, ale one gdzieś się pochowały. Szedł po ich śladach, a one przyprowadziły go do nas. No i wyobraźcie sobie, że odnalazł zaginione zwierzęta. Mówimy dzieciom, że Pak znalazł 3 jeże (dzieci maja ułożyć 3 liczmany(; 5 borsuków (dzieci układają 5 liczmanów); 2 zające, 4 wróble itp. Po każdym ułożeniu liczmanów można jeszcze raz przeliczyć. Wiadomo jak dziecko radzi sobie z mniejszymi liczbami można dać liczby większe.

7. Zabawa muzyczno - ruchowa „Chodzimy jak zwierzęta":
https://www.youtube.com/watch?v=KKEtZmPxlQ4

Dodatkowe karty pracy:

 

© Wszelkie prawa zastrzeżone przez Samorządowe Przedszkole nr 1 w Pruchniku.
ul. Szkolna 12, 37-560 Pruchnik, tel.: 016 628-80-42, e-mail:
realizacja i CMS: omnia