016 628-80-42  lub  

Puchatki - 08.02.2022

Temat dnia: Karnawałowe szaleństwo

 

• „Kolorowe nuty" - zabawa manualna.

Dzieci na papierze kolorowym rysują ćwierćnuty dorysowują im ozdoby i wycinają je.

Ćwierćnuty zostaną wykorzystane w dalszej części dnia.

 


• „Bal nut" - zabawa muzyczno-plastyczna.

R. prowadzi rozmowę z dziećmi:

Co jest najważniejsze na balu, bez czego bal nie może się odbyć?;

Skąd muzycy mają wiedzieć, co i jak grać?

 

R. pokazuje dzieciom partyturę, objaśnia znaki, nuty. Dziecko przez chwilę się przyglądają. Następnie R. opowiada dzieciom o małej czarnej nutce, która bardzo się nudziła na pięciolinii i postanowiła urządzić bal dla nut. Ale nuty nie wiedziały, jak mają tańczyć, bo zawsze stoją na pięciolinii i tylko słuchają muzyki. Dlatego mała nutka poprosiła dzieci , by narysowały dla nut linie do tańczenia.

- „Taniec z serpentynami" - R. zaprasza dziecko do pokazania nutkom, jak się tańczy - dzieci swobodnie poruszają się, obracają, kręcą serpentynami przy melodii z opery Czarodziejski flet Wolfganga Amadeusza Mozarta.

https://www.youtube.com/watch?v=mAuTFc9F8VI

 

- „Malowanie muzyki" - zabawa plastyczna.

R. ponownie odtwarza melodię, a dzieci farbami w różnych kolorach malują na arkuszach szarego papieru kolorowe pętle. Na koniec dzieci naklejają przygotowane w pierwszej części dnia nuty.

 


• Monografia litery n na podstawie wyrazów: nuta, Natalka.

Wyszukiwanie na ilustracji elementów, których nazwy zawierają głoskę n(dowolne ilustracje zaczerpnięte z bajek, baśni, wierszy).

- Wypowiadanie całego wyrazu, wybrzmiewanie sylab, głosek.

- Wypowiadanie kolejnych sylab połączone z klaskaniem - liczenie sylab.

- Wypowiadanie kolejnych głosek.

- Podawanie przykładowych wyrazów z taką samą głoską w nagłosie jak w wyrazie podstawowym.

- Podawanie przykładowych wyrazów z głoską odpowiadającą wprowadzanej literze w innych pozycjach: w śródgłosie, w wygłosie.

- Budowanie modelu wyrazu z wykorzystaniem kartoników.

- Demonstracja nowej litery drukowanej małej i wielkiej z wykorzystaniem Monografii litery i liczby.

- Zastąpienie nową literą (drukowaną) odpowiedniego kartonika w modelu głoskowym wyrazu podstawowego.

- Demonstracja nowej litery pisanej małej i wielkiej - porównywanie jej z literą drukowaną.

- Pokaz pisania litery -bez liniatury i w liniaturze, zwrócenie uwagi na kierunek pisania.

 

Omówienie miejsca zapisu małej i wielkiej litery w liniaturze.

- Modelowanie litery pisanej - z plasteliny, z drucików, pisanie kaszą itp.

 


• „N jak nuty" - praca z KP3.9-10;

Wyszukiwanie liter n, N w tekście - znaliza i synteza słuchowa wyrazów; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

 


• „Spacer z karnawałem" - zabawa rytmiczno-ruchowa.

R. na bębenku, za pomocą klocków wystukuje rytm ćwierćnutowy z jednoczesną recytacją: ta, ta, ta, ta, ta, ta... (8 razy) i ósemkowy: ti, ti, ti, ti, ti (16 razy), naprzemiennie.

 


• „Karnawałowy taniec" - zabawa taneczna przy melodii piosenki Karnawałowy bal

https://www.youtube.com/watch?v=GBLPA6phyMo.

 

W trakcie pierwszej zwrotki dzieci są ustawione w parach, stoją bokiem do siebie, ręce mają splecione z przodu w koszyczek. Poruszają się podskokami po obwodzie koła w prawo. Podczas refrenu dzieci w parze stają do siebie przodem i obracają się podskokami w małym kółeczku (nie puszczając rąk). W trakcie drugiej zwrotki poruszają się w lewą stronę.

 


• „Rozgrzewka" - zabawa paluszkowa.

Dzieci trzymają dłonie zbliżone do siebie, palce lekko ugięte (jak do gry na pianinie). Uderzają kolejno palcami obu rąk o podłoże, najpierw w bok od siebie, potem do siebie, z recytacją: Zwinne / palce / mam, / hej!/ Kciuk, wskazujący, środkowy, kciuk podkładamy pod środkowy i uderzamy. Na / pianinie / gram, / hej! Wskazujący, środkowy, serdeczny, mały. Teraz / gramy / w drugą / stronę / Mały, serdeczny, środkowy, wskazujący, I / ćwiczenie / zakoń / czone. kciuk, środkowy przekładamy nad kciukiem, wskazujący i kciuk.

 


• „Nuty" - zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem PiL42.

Przed przystąpieniem do wodzenia po wzorze dziecko omawia wzór - jego elementy, szczegóły, pokazuje początek kreślenia. Następnie wodzi po śladzie każdego wzoru palcem. R. sprawdza kierunek i poprawność kreślenia.

 


• Tancerka - rozmowa na podstawie opowiadania Joanny Modelskiej.

 Tancerka

Tancerka Joanna Modelska Iza trochę się denerwuje. Chciałaby się poczuć jak bohaterka jej ulubionej książeczki, Martynka, która tańczyła w balecie na deskach prawdziwego teatru. Ale wie, że jest inna, i że oczy wszystkich będą skierowane właśnie na nią, nawet gdyby stała tylko z tyłu, pod ścianą. Zbliża się godzina występu. Idą pierwsi goście! Sala wkrótce się zapełnia. Mamusie i tatusiowie mają już przygotowane kamery, żeby nagrać występ swoich pociech. Pani dyrektor wita wszystkich zebranych. Po oklaskach na zachętę zapada cisza. Panie przedszkolanki wprowadzają na salę małych tancerzy. Mimo że wszyscy z widowni wypatrują swoich dzieci, kątem oka zerkają jednak w stronę Izy. Dziewczynka wjeżdża na wózku inwalidzkim. W powietrzu płynie muzyka z magnetofonu. Dzieci, trzymając się w parach, zaczynają rytmicznie przebierać nóżkami. - Raz, dwa, cha - cha - cha - powtarza pani Dorota, dbając, aby tancerze ładnie poruszali się po scenie. Iza długo pracowała, by ruchem rąk pokazać to, co inne dzieci wytupują nogami. Karol, nerwowo powtarzając pod nosem „raz, dwa, raz, dwa", chwyta Izę za ręce. - A teraz chłopcy obracają swoje partnerki - podpowiada pani Dorota. Dzieci z wdziękiem wykonują polecenie Nauczycielki. Karol, trzymając Izę za ręce, jednocześnie obraca ją wózkiem.- Ale super, Izka! - mówi chłopiec uradowany. - Kręcisz się jak bączek.. Nikt nie robi obrotów tak szybko jak my... - oboje chichoczą pod nosem. Zachwycona widownia zaczyna miarowo klaskać w rytmie „raz, dwa, cha - cha - cha". Po występie do Izy podchodzi rodzina. - Byłaś wspaniała - mówią rodzice, a młodszy brat kiwa głową na potwierdzenie. - Nie trzeba mieć sprawnych nóg, żeby tańczyć - odpowiada Iza z uśmiechem. - Nigdy w to nie wątpiliśmy. Twoje rączki świetnie zatańczyły dla nas - dodaje tata i mocno przytula córkę.


R. zadaje dziecku pytania:

Dlaczego Iza denerwowała się przed występem?;

W jaki sposób tańczyła Iza ze swoim partnerem?;

W jakim nastroju był Karol podczas tańca?;

Jak zakończył się występ dzieci?;

Co jest potrzebne, by dobrze bawić się na balu?

 


• „Taniec na trzy nogi" - zabawa ruchowa.

Dzieci dobierają się w pary. R. za pomocą szarf wiąże dzieciom w parze wewnętrzne nogi. Przy muzyce dzieci mają za zadanie zatańczyć sambę tak, by się nie przewrócić.

https://www.youtube.com/watch?v=48XcJ621b7E


Zabawy dodatkowe dla chętnych

"Wtorkowe wyzwania dla chętnych !"

znajdz-N
znajdz-N
© Wszelkie prawa zastrzeżone przez Samorządowe Przedszkole nr 1 w Pruchniku.
ul. Szkolna 12, 37-560 Pruchnik, tel.: 016 628-80-42, e-mail:
realizacja i CMS: omnia