016 628-80-42  lub  

Puchatki - 09.04.2021

Temat tygodnia: Wiosna tuż - tuż

Temat dnia: Wiosna w polu

Wiosenny krajobraz (Karty pracy – Planeta dzieci, str. 45)
Wiosenny krajobraz (Karty pracy – Planeta dzieci, str. 45)

Wiosenny krajobraz - wypowiedzi dzieci z wykorzystaniem ilustracji

(Karty pracy - Planeta dzieci, str. 45)

  • Co przedstawia obrazek?
  • Co dzieje się wiosną w polu, a co w gospodarstwie ?
  • Po czym można poznać, że mamy wiosnę ?
  • Rozetnij obrazek wzdłuż linii na drugiej stronie.
  • Ułóż go ponownie i naklej na kartce z bloku.
  • Wytnij wyrazy ze str. 59, przeczytaj je i wklej obok odpowiednich elementów.

Jak rośnie ... ? - zabawy poznawcze (Karty pracy - Planeta dzieci, str. 47)

  • Przyjrzyj się uważnie ilustracjom
Jak rośnie … ? - (Karty pracy – Planeta dzieci, str. 47)
Jak rośnie … ? - (Karty pracy – Planeta dzieci, str. 47)
  • Jak rośnie fasola, a jak pomidor, a jak cebula?
  • Wytnij obrazki ze str. 61 i wklej we właściwe miejsca

Zabawy ortofoniczne na podstawie wiersz „Wiosenny Wietrzyk" J. Kulmowej

  • Proszę o przeczytanie dziecku wierszyka i zachęcenia go,
  • żeby naśladowało pojawiające się w wierszu opisy odgłosów.

 

„Wiosenny Wietrzyk"

Mały wietrzyk wiosenny

ledwie w drzewach zaszumi, (szszszszszsz)

ledwie w krzakach zamruczy, (mrrrrrr)

jeszcze gwizdać nie umie, (próbujemy zagwizdać)

jeszcze się uczy. (próbujemy zagwizdać)

Znalazł szczerbę w płocie -zaświstał. (śśśśśśś - wwww - iiiiii - sssssss - ttttttt)

Znalazł listki -zapiał na listkach. (piejemy)

Czasem w suchych gałęziach zatrzeszczy. (t- rzrzrz- a - ssssss- k)

Czasem nuci, gdy zagra deszczyk. (plum-kap-plum-kap-plum-kap)

Albo szemrze w zeszłorocznej trawie. (szurrr - szurrr-szurrr-szurrr)

Albo szepcze tak, że milczy prawie. (psz-psz -psz-psz)

Ludzie mówią wtedy: Nie ma wietrzyka.

A on jest.

Tylko słucha słowika. (kwil-kwil-kwil-kwil)

Praca plastyczno - techniczna "Wiosenne kwiaty"

Wczoraj zajmowaliśmy się krówką - Królową polskich gospodarstw.

Dzisiaj wędrujemy do ogrodu, a tam rosną ogromne ilości pięknych wiosennych kwiatów

- co to za kwiaty ?

Żółciutkie jak słonko,

piękne jak motyle.

Wiosną rozkwitają

w ogrodzie.... (żonkile)

  • Stwórz własnego wiosennego kwiatuszka, a może nawet cały bukiet ?
  • Wykorzystaj wszystkie dostępne w domu materiały i narzędzia plastyczne
  • Możesz wykorzystać własny pomysł lub skorzystać z podpowiedzi.

Inspiracje

Nasza literka – J (Karty pracy – Planeta dzieci: Czytanie i pisania, str. 56)
Nasza literka – J (Karty pracy – Planeta dzieci: Czytanie i pisania, str. 56)

 

Nasza literka - J (Karty pracy - Planeta dzieci: Czytanie i pisania, str. 56)

  • Posłuchaj wiersza, znajdź w nim i otocz pętlami wszystkie litery J, j
  • Pokoloruj tą samą kredką pasujące do siebie skorupki - odczytaj wyrazy
  • Odszukaj odpowiednie zdjęcia i narysuj po ich śladzie kredkami kolory skorupek.
  • Przeczytaj wiersz

Pomoce do zajęć

 

Dodatkowe Karty pracy dla chętnych

Zwierzątka - grafomotoryka
Zwierzątka - grafomotoryka
Krówka - połącz cyfry
Krówka - połącz cyfry
Znajdź właściwą nazwę
Znajdź właściwą nazwę
Znajdź i połącz sylabkę
Znajdź i połącz sylabkę
Ułóż wyraz z sylabek
Ułóż wyraz z sylabek
© Wszelkie prawa zastrzeżone przez Samorządowe Przedszkole nr 1 w Pruchniku.
ul. Szkolna 12, 37-560 Pruchnik, tel.: 016 628-80-42, e-mail:
realizacja i CMS: omnia